شنا در استخر کشاورزی جان یک جوان ماهانی را گرفت

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از جان باختن یک جوان در استخر ذخیره آب کشاورزی در شهر ماهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی، با بیان اینکه امروز، ٢٩ خرداد ماه، ساعت ۱۶:۳۰ در پی وقوع گزارشات مردمی مبنی بر غرق‌ شدن یک جوان ۳۶ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی واقع در منطقه پشت باغ شاهزاده ماهان، گفت: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، بلافاصله بعد از اطلاع‌ یافتن از این حادثه، به‌ همراه تجهیزات نجات‌ غریق به محل حادثه، اعزام شد.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی یاد شده، به‌ همراه نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان و آتش‌ نشانان شهر ماهان، سریعاً در محل حادثه حضور پیدا کردند و با تمام توان عملیات امداد و نجات را پیش بردند، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم تلاش آتش‌ نشانان و نجاتگران، پس ار ۵ ساعت عملیات تنها جنازه جوانی که به‌ دلیل بی‌ احتیاطی در استخر ذخیره آب کشاورزی، غرق شده و جان خود را از دست داد، از عمق استخر خارج شد.

شنا در استخر کشاورزی جان یک جوان ماهانی را گرفت

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: علت اصلی این حادثه ناگوار، علاوه بر بی‌ احتیاطی‌ های دیگر، آبتنی در محلی بوده که اصولاً برای شنا و آبتنی، غیرمجاز است.

بابایی، بیان کرد: با اینکه درباره خطر ورود به استخرهای کشاورزی و دریاچه‌های پشت سدهای خاکی، بارها هشدارها، برخی افراد هنوز به این هشدارها توجه نمی‌ کنند و برای خود و خانواده‌ های خود، حوادث غمبار و مرگباری، رقم می‌ زنند.

وی از مالکان مکان‌ های خطرآفرین، نظیر استخرهای کشاورزی و مسئولان متولی، تقاضا کرد: تا در ورودی و اطراف این مکان‌ ها، تابلوهای خطر و نشانه‌ های اخطاردهنده نصب کنند و خطاب به عموم مردم و به‌ ویژه جوان‌ ها توصیه کرد؛ که با توجه به خطرات موجود و حوادث ناگوار تجربه‌ شده، به هیچ عنوان برای شنا، تفریح و یا هرکار دیگری وارد اینگونه استخرها نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha