۷۰ درصد پرونده‌ های قضایی ریشه در مسائل اقتصادی دارد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای کاهش پرونده های قضایی، راهی جز اصلاح مسائل اقتصادی وجود ندارد گفت: بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از مسائل اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا پور ابراهیمی در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه مطرح کرد: پیشرفت اقتتصادی توام با عدالت پیشانی برنامه توسعه کشور است و دولت با تحرکاتی که در ماه‌های اخیر داشته اتفاقات خوبی رقم زده است و گزارش‌های خوبی در بحث افزایش دیپلماسی سیاسی داریم.

وی ادامه داد: علائم شکست کامل تحریم‌ها را شاهد هستیم و فروش از یک میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت در روز عبور کرده‌ایم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با بیان اینکه برای کاهش پرونده های قضایی، راهی جز اصلاح مسائل اقتصادی وجود ندارد گفت: بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از مسائل اقتصادی هستند.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: امروز به اذعان کارشناسان در بسیاری از حوزه ها در کشور به رتبه های خوبی دست یافته ایم و از مرحله تحریم های اعمال شده علیه کشور عبور کرده ایم؛ از این رو به آینده اقتصاد ایران امیدواریم و با اقتدار این مسیر را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در برنامه ششم احکام مهمی برای دستگاه قضایی کشور وارد شده اما بررسی ها نشان می دهد بخش زیادی از احکام این برنامه، در حوزه قضایی به دلیل تامین نشدن منابع ناقص است و اجرا نشده است.

ریییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر آسیب شناسی دلایل اجرانشدن احکام مربوط به دستگاه قضایی در برنامه ششم توسعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: پیشانی برنامه هفتم توسعه کشور، پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است و این نشان می دهد که موضوع عدالت بر حوزه های مختلف تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha