آمادگی مولفه اصلی چرخه مدیریت بحران/ اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات آماده با حضور ۱۶۸ دانش آموز زنجانی

اختتامیه یازدهمین دوره  مرحله استانی مسابقات آماده با حضور ۱۶۸ دانش آموز دختر و پسر زنجانی برگزار و با معرفی نفرات برتر این دوره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی عصر روز چهارشنبه(۱۴ تیرماه) در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات آماده مرحله استانی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به سبقه ای که در کشور دارد،مفتخر است که بخشی از دغدغه های حاکمیت را  در چرخه مدیریت بحران بر دوش کشیده است.

وی با توجه دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه جوانان، بیان کرد: به نظر می‌رسد جمعیت هلال احمر به خوبی توانسته است منویات رهبری را با اجرای چنین برنامه هایی با نهادینه کردن آموزش ها جهت تاثیر گذاری بیشتر در حوادث تبیین کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برنامه های تحولی در این زمینه پیش بینی شده است، افزود:باتوجه به حادثه خیز بودن کشور ما ایران باید جوانان و نوجوانان با ابزارهای لازم در حوادث آشنا شوند تا در حوادث و سوانح به درستی استفاده لازم را ببرند.

هاشمی با بیان اینکه در چرخه مدیریت بحران آمادگی یکی از مولفه های مهم و اصلی است، بیان کرد: چرا که اگر در حوادث آمادگی، آموزش و سازماندهی لازم را نداشته باشیم و نسبت به موضوع حوادث شناخت عمیق نداشته باشیم در امر پاسخگویی به حوادث و سوانح به خود و دیگران و جامعه آسیب و باعث سلب اعتماد عمومی خواهد شد

   وی با بیان اینکه امروزه  همه مسئولین و دست اندرکاران در این موضوع باید کمک کنند،اظهار کرد: ما در حوزه آمادگی و مولفه آمادگی کار فراوانی داریم تا با آموزش،سازماندهی، تمرین به ادبیات مشترک برسیم و  ساختارهای پاسخگویی ایجاد و تجهیزات بروز شود  تا در حوادث به جامعه هدف موثر باشیم.

این مسئول با بیان اینکه باید آمادگی لازم در برابر حوادث را همیشه  و هر لحظه داشته باشیم، افزود:  در این راستا باید مسابقات، مانورها ایجاد شود تا در بروز حوادث در کشور بتوانیم با کیفیت بالا، تاثیر گذاری بیشتر و خطای کمتر بهترین کار را ارائه دهیم.

هاشمی با بیان اینکه امروزه جمعیت هلال احمر با کمک آموزش و پرورش  میخواهد جامعه آماده را تجربه کند، بیان کرد: با نهادینه کردن آموزش در مدارس از سنین پایین جامعه را در برابر حوادث آماده میکند تا کمترین حادثه و آسیب را شاهد باشیم.

وی در ادامه با بیان طرح دادرس مخفف دانش آموز آماده در شرایط سخت است، افزود: دانش آموزان با آموزش های لازم در حوادث را فرا میگیرند تا اقدامات اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آموزش تمرین و سازماندهی را سرلوحه برنامه های طرح دادرس قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش در این خصوص مربیان و معلمان نیز آموزش لازم را فرا میگیرند که این مهم با همت مسئولین تحقق پیدا کند.

برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات آماده با حضور ۱۶۸ دانش آموز زنجانی

در ادامه  سمیه تقوی سرپرست امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان با ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات، گفت: این مسابقات باحضور  ۱۶۸ دانش آموز پسران و دختر برگزار و پس از شرکت در آزمون کتبی در آزمون‌های عملی شامل، ارزیابی، احیای قلبی-ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند

وی با اشاره به اینکه تیم‌های برتر خواهران و برادران به مسابقات آماده کشوری اعزام می‌شوند، اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج در روز اول و در بخش پسران: شعب زنجان، طارم و ابهر به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم شهرستان ایجرود نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

تقوی افزود: در ادامه برگزاری این مسابقات، در روز دوم نیز در بخش دختران؛ شهرستان خدابنده موفق به کسب مقام اول و شعب زنجان و طارم مقام‌های بعدی را کسب کردند و شهرستان خرمدره نیز جام بشردوستی در بخش خواهران را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha