غرق شدن یک جوان در رودخانه هلیل رود جیرفت

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان جیرفت؛ از جان باختن یک جوان ۲۶ ساله در منطقه"شنا ممنوع" رودخانه هلیل رود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید شاهرخی در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: در پی اعلام مرکز ۱۲۵ آتش نشانی شهرستان جیرفت مبنی بر غرق شدن یک نفر در رودخانه سد جیرفت، گروه امداد و نجات برای پشتیبانی از تیم هیات نجات‌ غریق، به محل حادثه اعزام و فرد جانباخته رهاسازی و تحویل مسئولان مرتبط شد.

وی افزود: در برخی از نقاط رودخانه هلیل‌ رود به علت وجود گودی و چاله، شاهد تجمع آب با عمقی حدود ۸ متر هستیم و سطح آب در این نقاط راکد و هموار به نظر می‌ رسد، اما در زیر به شکلی مواج و چرخشی است و دمای آن هم به شدت سرد است».

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت، یادآور شد: کسانی که شنای استخر بلد هستند وارد این قسمت‌ ها می‌ شوند، اما ممکن است دچار گرفتگی عضلات یا اسپاسم شوند، یا موج آب آن‌ ها را غرق کند.

شاهرخی اضافه کرد: در استخر امکان بالا آمدن از عمق آب وجود دارد، اما در این نقاط رودخانه، فرد با شرایطی همچون گل‌ آلودگی، سردی آب و عمق چرخشی مواجه می‌ شود، که خطرآفرین است.

وی تصریح کرد: در طول هفته که چند روز حقابۀ سد جیرفت در بالادست رودخانه رهاسازی می‌ شود، شاهد افزایش عمق در این چاله‌ ها در رودخانه هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت، خاطرنشان ساخت: با اشاره به وجود تابلوی شنا ممنوع در این نقطه از رودخانه؛ نقاط خطرآفرین دیگری در مسیر این رودخانه وجود دارد، که با جی پی اس این نقاط را مشخص و به فرمانداری هم اعلام شده، اما هنوز تابلو اخطار نصب نشده است.

محل حادثه: رودخانه هلیل رود

تاریخ آغاز عملیات: ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

ساعت آغاز عملیات: ۱۱:۱۳

تاریخ پایان عملیات: ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

ساعت پایان عملیات: ۱۳:۲۵

جمعیت هلال احمر استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha