خوش تر آن باشد که سرّ دلبران/گفته آید در حدیث دیگران

امام جمعه سیرجان، گفت: بر اساس حدیثی از رسول خدا چنین آمده:گرامی ترین و عزیزترین فرشتگان در نزد خداوند آن فرشتگانی اند؛ که علی ابن ابی طالب(ع) را بیشتر دوست دارند و در همان حدیث است که ملائکه آسمان به نام مقدس امام علی(ع) قسم می‌ خورند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس مسلمی زاده در خطبه اول نماز جمعه این هفته سیرجان، ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: مولای متقیان فرموده است؛ اگر تمام دنیا در جبهه مخالف من قرار بگیرند و من مسیر درستی را تشخیص داده باشم، هرگز دلهره پیدا نخواهم کرد.

وی افزود: خدا را شاکریم که ما را از متمسکین به ولایت علی(ع) قرار داد که این مسیر هرگز با گمراهی و ضلالت همراه نخواهد بود.

خطیب جمعه سیرجان تصریح کرد: در باب فضائل امیرالمومنین(ع) سخن بسیار است حقیقت آن است که طبق برخی احادیث تفسیری اگر تمام درختان عالم تبدیل به قلم و تمام دریاها مرکب شوند، نمی‌ توانند فضایل مولای متقیان را ثبت کنند.

حجت الاسلام مسلمی زاده، اضافه کرد: همچنین در روایات متعددی آمده است؛ که اگر کسی ولایت امیرالمومنین(ع) را قبول نداشته باشد، هر کار دیگری هم بکند در درگاه خداوند پذیرفته نخواهد شد.

وی بیان کرد: امتیازات ذاتی آن حضرت آنقدر مسلّم و غیر قابل انکار است که اغیار هم به بیان فضایلش معترف اند و حتی پیشوایان بزرگ اهل سنت در وصف علی (ع) سخن گفته‌ اند و این پدیده ای است جذّاب و شگفت انگیز...

نماینده ولی فقیه در شهرستان سیرجان با بیان این شعر:خوش تر آن باشد که سرّ دلبران/گفته آید در حدیث دیگران، عنوان داشت: بر اساس حدیثی از رسول خدا چنین آمده است؛ که گرامی ترین و عزیزترین فرشتگان در نزد خداوند آن فرشتگانی اند که علی ابن ابی طالب(ع) را بیشتر دوست دارند و در همان حدیث است که ملائکه آسمان به نام مقدس امام علی(ع) قسم می‌خورند.

حجت الاسلام مسلمی زاده، خاطرنشان کرد: علی ابن ابیطالب(ع) صدرنشین ولایت عظمی است و غدیر خم همچون آبی است در صحرای خشکیده گمراهی که باید در طول تاریخ جریان داشته باشد. غدیر چشمه جاری ولایت است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام مبارک ماه ذی‌ الحجه اظهار داشت: ماه فرخنده ذیحجة الحرام اعیاد بسیار بزرگی چون قربان و غدیر را در خود جای داده که باید از برکات آن استفاده کرد، همچنین روز مباهله را در پیش داریم. در این روز پیامبر(ص)؛ علی(ع) را به عنوان نفس خودش برای جامعه اسلامی معرفی کرد و این یعنی علی، خودِ پیغمبر است.

امام جمعه سیرجان، همچنین به مسئله عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: مردم ما برای دفاع از قوانین اسلامی از جمله اصل عفاف و حجاب در واقعه مسجد گوهرشاد خون دادند.

حجت الاسلام مسلمی زاده، ابراز داشت: توصیه ما به بانوان جامعه این است؛ که به قانون عفاف و حجاب که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک قانون اسلامی و یک قانون سیاسی اجتماعی است احترام بگذارند.

وی، همچنین ولادت موسی ابن جعفر(ع) را نیز پیشاپیش تبریک گفت و تاکید کرد: یکی از ویژگی‌ های مهم موسی بن جعفر(ع) توجه ویژه به فقرا و حمایت از آنان است

خطیب جمعه سیرجان یادآور شد:حضرت در این مورد به برخی از اصحاب قدرت فرمودند: "کفاره گناهان شما خدمت به فقرا است"،بنابراین تمامی مسئولان موظف اند تمام همّت و سعی خود را در راه انداختن کار مردم به کار گیرند، خصوصا محرومانی که دستشان به جایی نمی رسد، مبادا بانی ظلم به مستمندان و محرومان شویم، که این آخرین توصیه سیدالشهدا(ع) نیز هست.

حجت الاسلام مسلمی زاده، همچنین در شرح حدیث امام هادی (ع) به نقل از رسول خدا(ص) که فرمودند: با ایام دشمنی نکنید چون در این صورت ایام نیز با شما دشمنی میکنند، گفت: مراد از ایام رسول خدا و اهل بیت آن حضرت می باشد.

وی اظهار داشت: یعنی با اهل بیت و معارف ارزشمند آنها دشمنی نکنید که در این صورت شما بازنده و اهل خسران خواهید بود؛ اهل بیت رسول خدا نور خدا در زمین اند که هرگز خاموش نخواهند شد و باید از این انوار الهی طلب هدایت کرد و از هدایت آنان رویگردان نبود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha