دومین روز رویداد ملی زیست عفیفانه در کرمان برگزار شد

دومین روز رویداد ملی زیست عفیفانه با حضور مدیر کل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور و مدیران کل زنان و امور خانواده استانداری‌ های سراسر کشور، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر کل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور دیدگاه سردار سلیمانی در مورد عفاف و حجاب و ایستادگی ایشان را مورد توجه قرار داد و گفت: این رویداد را از کرمان آغاز کردیم تا همچون سردار سلیمانی که همه زندگی خود را گذاشت تا امر ولی برزمین نماند عمل کنیم و از شهدا در این راه کمک طلبیم.

زینب اختری افزود: در سند تحول(۱۴۰۰) کارگروه‌ های با عنوان زیست عفیفانه داشتیم؛ که در سال ۱۴۰۲ با عنوان خانواده پایدار و زیست عفیفانه این کارگروه ها ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مساله عفاف و حجاب مربوط به امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: در مورد این مساله، دولت سیزدهم پای کار ایستاده، رویکرد ویژه دارد و این در حالی است؛ که در دولت های قبلی کارهایی انجام شده اما به صورت شفاف و علنی نبوده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور اشاره کرد: از ابتدای دولت سیزدهم یکی از مواردی که پیگیری و دغدغه شخص رییس جمهور بود مساله عفاف و حجاب است.

اختری با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مساله آسانی نیست و به کلاف سردر گمی تبدیل شده است؛ ابراز داشت: در این زمینه باید به صورت هدفمند و مناسب متناسب با بررسی شرایط و دسته بندی مخاطب فعالیت کرد و برای هربخش راهبردی مشخص داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب یکی از مسائل اصلی ما بحت اقتصاد و بازار پوشاک عفیفانه است، بیان کرد: ساماندهی کنشگران مردمی و دغدغه مند در این حوزه نیاز به آموزش های عمومی و تخصصی دارد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب مخاطبان را باید در بسته کامل و در طیف متنوعی دید، گفت: در کارگروه زیست عفیفانه تمرکز بر روی مساله خانواده است.

اختری تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب تمرکز روی بحث توانمندسازی و آموزش در حوزه مردمی است.

نعیمه اسلاملو محقق حوزه زنان و خانواده و مدیر موسسه فرهنگی خیبر نیز در ادامه این جلسه؛ به تشریح و تبیین تکنیک‌ های مروجان بی‌ حجابی و روش‌ های صحیح کار فرهنگی پرداخت.

وی اظهار داشت: کار متمرکز درعرصه عفاف و حجاب خصوصا با رویکرد استدلال و منطق، با توجه به حجم عظیم فعالیت‌های دشمن در این حوزه و نیاز جدی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و عمومی به وجود و حضور مبلغین آموزش دیده و آگاه، بیش از پیش ضروری است.

محقق حوزه زنان؛ خاطرنشان کرد: ضرورت گسترش فعالیت‌های عالمانه، هوشمندانه و هنرمندانه در زمینه ترویج عفاف و حجاب و خلاء موجود در بین نیروهای فعال این عرصه در جامعه اسلامی و دانشگاه‌ ها، غیرقابل انکار است که آموزش هدفمند و کاربردی یکی از مؤثرترین راه‌ های آن به شمار می‌ رود.

نصراللهی دبیر برگزاری این رویداد ملی با اشاره به اینکه کرمان ۳ روز است که میزبان این فعالان از سراسر کشور است افزود: طی این مدت مدیران کل امور بانوان استانداری‌ های سراسر کشور نیز در این رویداد میهمان کرمان بودند.

طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز، خاطرنشان کرد: در این رویداد ۱۲۰ بانوی فعال در این عرصه حضور داشتند و از استان کرمان نیز ۳۰ نماینده و فعال از شهرستان‌ های مختلف در این دوره سه روزه حضور یافتند و آخرین آموزش‌ های چگونگی تاثیر گذاری در زمینه عفاف و حجاب در جامعه را کسب کردند.


در این رویداد محمد حسن وزیری استاد، مولف و پژوهشگر حوزه حجاب برخی از روش‌ های اقناعی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را معرفی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha