تامین یک سوم اعتبار بهسازی مسیر ترانزیتی انار_ شهربابک_سیرجان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، گفت: حدود یک‌ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات آسفالت مسیر ترانزیتی انار_ شهربابک_ سیرجان به بندر عباس که در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد، اعتبار نیاز داریم؛ که امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان یعنی یک سوم از این اعتبار را توانستیم تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا اکبری در سفر خود به استان کرمان و در شورای اداری شهرستان شهربابک، گفت: در محور انار_ شهربابک_ سیرجان که از یزد وارد استان کرمان شده تا انتهای حوزه که از استان خارج و وارد حوزه استحفاظی استان هرمزگان می شویم؛ حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار جهت رفع خرابی آسفالت نیاز داریم که در سالجاری حدود یک سوم آن تامین شد.

وی در خصوص راه های روستایی شهربابک اظهار داشت: در این راستا به همان میزان که شهرستان شهربابک توان تامین اعتبار را داشته باشد، سازمان راهداری تامین قیر آن را تامین می کند، هرچند متاسفانه با کمبود پیمانکار در منطقه مواجه هستیم، برای محور شهربابک_ انار و محور جوزم چند مناقصه برگزار و تجدید نیز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: احداث کارخانه آسفالت در این منطقه بشدت احساس می شود ومعاون عمرانی استانداری کرمان برای رفع این معضل اقدام نماید؛ زیرا این بخش ازکریدور بطور مستمر نیاز به بهسازی دارد، واگذاری امتیاز معدن شن ماسه و اعطای تسهیلات بانکی از جمله امتیازات تشویقی برای سرمایه گزاران احداث کارخانه آسفالت در منطقه انار و شهربابک است.

اکبری در ادامه افزود: در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان نیز انجام روکش آسفالت یک لاین از کمربندی سیرجان مسیر تردد ناوگان باری و مسافری بندر عباس به شمال کشور، اختصاص ۱۰۰۰ تن قیر برای روکش آسفالت راه های روستایی و انجام ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور های اصلی شهرستان سیرجان در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، نیز تصریح کرد: حدود ۶ سال است که مبلغ اعتبارات برای هرروستای فاقد دهیاری از محل مالیات ارزش افزوده اعتباری تامین شده و اگر قرار بر ساخت راه بود، وزارت متبوع اقدام به ساختن آن راه برای روستاهایی که تعریف شده و مد نظر هستند می کرد.

احسان عراقی زاده اضافه کرد: به همین منظور؛ اعتبار آنها هم هر سال در نظر گرفته می شد؛ اما این روستاها جزء روستاهای فاقد دهیاری هستند یعنی برای غسالخانه، قنات و... هیچ جا هم در توافق نامه ای که از مرکز ارسال شده است؛ قید نشده که راهسازی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم ۲۰ روستا را که ۱۰۰ میلیون تومان دارد را تجمیع کرده و برای یک روستای دیگر راه بکشیم؛ که متاسفانه روستاهای دیگر شاکی می شوند.

وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha