نجات ۹ کوهنورد با تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران هلال احمر شهربابک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۱۲ ساعته نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک جهت نجات جان ۹ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه مدوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدامیرخانی با اشاره به مفقودی و گرفتار شدن ۹ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات کوه مدوار در شهربابک، گفت: در تماس تلفنی حادثه دیدگان با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر در ساعت ۲۱ شب گذشته ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ بلافاصله ۲ تیم امدادونجات از شهر بابک به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به آغاز عملیات جستجو و نجات در روستاها و مناطق کوهستانی مدوار افزود: تیم های امداد و نجات کوهستان انار و کرمان نیز در ادامه این عملیات حضور یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: کوهنوردان به دلیل سرمای شدید و تاریکی هوا در محلی از کوه پناه آورده بودند، که پس از تلاش و جستحوی مداوم و شبانه روزی نیروهای هلال احمر در ساعت ۷ صبح امروز شنبه اول بهمن جاری، حادثه دیدگان را در ارتفاعات کوه پیدا کردند.

امیرخانی با اشاره به اینکه یکی از کوهنوردان دچار سرمازدگی و افت فشارخون شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی تیم های امداد و نجات هلال احمر کوهنوردان در ساعت ۹ صبح به دامنه کوه انتقال و حال عمومی همه آن‌ها خوب است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha