بیشتر بودن داوطلبان آزمون سراسری در گروه علوم تجربی، نشان از امید بالا به اشتغال است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت گفت: نسبت داوطلبان آزمون سراسری در گروه علوم تجربی بیش از دیگر گروه های آموزشی بوده که نشان از امید بالا به اشتغال در این گروه ها پس از دانش آموختگی است، در حالیکه باید علاقمندی و توانمندی روحی، جسمی و آگاهی از شرایط در انتخاب رشته نیز، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محسن رازقی» در این نشست خبری با بیان اینکه در دانشگاه های علوم پزشکی، بخش آموزش با دو هدف عمده، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان نظام سلامت دارد، افزود: هدف نخست این بخش، تربیت نیروهای متخصص و توانمند برای ارایه خدمت در نظام سلامت و هدف دوم، کمک به توسعه علمی و مشارکتی است که کشور عزیزمان باید در ارتقای علمی دنیا داشته باشد، در نتیجه ما موظف به ایجاد بستر مناسب در دانشگاه برای دستیابی به این اهداف هستیم.

او توضیح داد: ایجاد بستری برای شکل گیری فرآیند آموزش به شیوه مناسب و همچنین تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در دوره های مختلف کاردانی تا رشته های تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ از وظایف حوزه آموزش است که برای تحقق آنها تلاش می کنیم.

دکتر رازقی تاکید کرد: برای تربیت شدگان در رشته ها و حیطه های مختلف باید بستری فراهم شود که در کنار معلومات علمی که کسب می کنند، تعهد و مسوولیتی که به جامعه دارند نیز، تقویت شود و هم اینکه از طریق انجام پژوهش، به توسعه علوم سلامت کمک کنند که خوشبختانه کشور عزیزمان در این خصوص، جایگاه شایسته ای دارد و در منطقه غرب آسیا و در برخی موارد در سطح دنیا هم سوابق ارزشمندی داریم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه طی سال‌ های اخیر، همه توان و امکانات این دانشگاه معطوف به کاهش خسارات همه گیری کرونا شده بود، گفت: یکسال گذشته و پس از فروکش کردن بیماری کووید19، در حال تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات حوزه آموزش و جبران آنها هستیم.

دکتر رازقی با اعلام اینکه بیش از ١٠ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیات علمی در ۱۶ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال هستند، اظهار داشت: در شیراز تمرکز ما به سمت رشته‌ های تحصیلات تکمیلی است و در 6 شهرستان، مجتمع آموزشی عالی سلامت مستقر است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه باید تعرفه‌ های خدمات دولتی اصلاح شود، گفت: اگرچه گام‌ هایی در این خصوص برداشته شده، اما نیاز به کار بیشتر است و انتظار می رود به نحوی عمل شود که تعرفه ‌های بخش خصوصی و خدمات دولتی نزدیک به هم باشند و از طریق بیمه‌ های پایه و تکمیلی، این شکاف جبران شود.

دکتر رازقی اضافه کرد: ایجاد بسترهای آموزشی لازم مانند فضاهای فیزیکی، تجهیزات، محیط های آموزشی بالینی و محیط های آموزشی حوزه بهداشت برای دانشجویان علاقه مند با انگیزه و اساتید عالم و با تجربه، وظایفی هستند که در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه از سالیان گذشته در حال پیگیری و انجام هستند.

معاون آموزشی دانشگاه از برگزاری برنامه «روز معرفی دانشگاه» در روزهای هشتم تا دهم مرداد 1402 خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این رویداد، آگاهی داوطلبان آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور میانگین در سال، 50 دانشجوی بین الملل جدید را پذیرش می کند

در ادامه معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست خبری گفت: دانشجویانی از کشور های هندوستان، لبنان، پاکستان، افغانستان، عراق، نیجریه، سوریه، سومالی، اندونزی و تاجیکستان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان دانشگاه برتر در ایران برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی انتخاب می کنند.

دکتر «سید حسن سراج» افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور میانگین در سال، 50 دانشجوی بین الملل جدید دختر و پسر را از بین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه پذیرش می کند و در حال حاضر، 230 دانشجوی شهریه پرداز بین الملل در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha