برداشت بیش از ۵۴ هزار تن لیمو ترش از باغات جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: از نیمه دوم تیر ماه سال جاری عملیات برداشت لیموترش از سطح ۴ هزار و ۱۷۵ هکتار از باغات بارور منطقه جنوب کرمان آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر صادق حسین زاده؛ گفت: از نیمه دوم تیر ماه سال جاری عملیات برداشت لیموترش از سطح ۴ هزار و ۱۷۵ هکتار از باغات بارور منطقه جنوب کرمان آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود؛ از این سطح بیش از ۵۴ هزار تن محصول لیموترش برداشت و به صورت تازه خوری روانه بازارهای مصرف داخل استان و استان های همجوار و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار داشت: جنوب کرمان دارای شرایط آب و هوایی متنوع با هفت شهرستان شامل جیرفت، عنبر آباد، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبار جنوب با سطح زیر کشت باغی ۸۶ هزار هکتار است؛ که از این سطح حدود ۳۳ هزار هکتار به انواع مرکبات اختصاص دارد، که مستعد کشت لیموترش است و بیشترین سطح زیر کشت این محصول در دو شهرستان منوجان و عنبر آباد میباشد.

حسین زاده تصریح کرد: به باغداران توصیه می گردد؛ استفاده از سیستم آبیاری نوین، استفاده از تغذیه مناسب و نظارت کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی موجب می شود تا محصولی با کیفیت تولید نمایند.‌

‌وی خاطرنشان کرد:یکی از مشکلات شدید باغداران از سالهای گذشته تاکنون ظهور بیماری جاروک لیموترش که باعث از بین رفتن درختان لیموترش گردیده و توصیه می شود؛ در هنگام اصلاح و احیا باغات مرکبات به جای رقم حساس لیموترش محلی رقم مکزیکن لایم(Mexican lime) از ارقام پرشین لایم به دلیل خصوصیات کیفی بالا و مقاومت به بیماری جاروک لیمو ترش از نهالستان های مجوز دار تهیه و جایگزین گردد.

جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha