طوفان شن و غلظت ریزگردها، ادارات نرماشیر را به تعطیلی کشاند

فرماندار شهرستان نرماشیر با اشاره به وقوع پدیده بادهای ۱۲۰ روزه سیستان گفت: در اثر بالا رفتن غلظت آلاینده ها و شدت گرفتن طوفان و گرد و خاک، ادارات و نهادهای این شهرستان امروز یکشنبه ۸ مرداد تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد طبسی نژاد با اشاره به آغاز وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از دو هفته گذشته در شهرستان نرماشیر گفت: شدت گرفتن طوفان، افزایش گردوخاک و ریزگردها، ادارات و نهادهای این شهرستان را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: با استناد به تایید بالا بودن آلایندگی و غلظت گرد و غبار توسط اداره محیط زیست و کارگروه بهداشت و سلامت نرماشیر، ادارات، موسسات و بانک‌ های دولتی این شهرستان به استثنای مراکز درمانی، نظامی و انتظامی امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه، تعطیل اعلام شد.

فرماندار نرماشیر با تاکید بر اینکه نرماشیر فاقد دستگاه سنجش کیفی هوا است، بیان کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت و محیط‌ زیست در حال حاضر میزان آلایندگی هوا در این شهرستان بالای ۴۰۰ است.

طبسی نژاد از سالمندان، کودکان، بانوان باردار و افراد دارای بیماری‌ های زمینه‌ای قلبی و ریوی درخواست کرد: تا زمان بازگشت سلامت هوا و فروکش کردن طوفان در خانه بمانند و با توجه به وزش طوفان و افزایش غلظت گرد و غبار، افراد از رفت و آمدهای غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha