مردمی‌ سازی و محرومیت زدایی دو رویکرد کلان فرهنگی دولت

مدیر کل امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم متاثر از رویکرد کلان دولت دو شعار محوری مردمی‌ سازی و محرومیت زدایی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی رمضانی چابک در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: در حوزه مردمی سازی همه تلاش مجموعه وزارتخانه و پرسنل در استان ها بر این بوده، که جریان فرهنگی اصیل مردمی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش شده حمایت ها به تشکل های مردمی حوزه فرهنگ معطوف و همه توان جریان سازی به مجموعه مردمی فعال در بخش فرهنگ واگذار شود.

مدیر کل امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: اگر بنا است جریان مردمی پایداری در حوزه فرهنگ محقق شود: باید ساختار باقوامی را ایجاد کند، بنابراین ایجاد موسسات مردم نهاد متشکل از نیروهای متفکر و دغدغه مند حوزه فرهنگی جریان انقلاب اسلامی را پیگیری می کنیم.

چابک، گفت: نقطه ایده آل ما این است؛ که در جای جای ایران موسسات فرهنگی و مجموعه های فرهنگی مردم نهادی را ایجاد کنیم و دولت به رسالت خود از طریق حمایت از این نهادهای مردمی جامه عمل بپوشاند.

وی، با بیان اینکه نگاه مجلس نگاهی همراهانه بوده و ردیف های خوبی برای حمایت از جریانان فرهنگی شهرستانها دیده شده است، تصریح کرد: البته در بخش هایی این نگاه تعرضی است که جداول و عددهای پیوست را کاهش بدهند، اما در مجموع نگاه مجلس شورای اسلامی دغدغه مند بوده است.

مدیر کل امور استان‌ های وزارت بهداشت، بیان کرد: ریل گذاری خوبی صورت گرفته است، که مباحث حمایتی از حوزه استان ها و شهرستان ها در بودجه ۱۴۰۲ محقق بشود.

چابک، با اشاره به اینکه نگاه ما بر این است که عدالت فرهنگی محقق شود و فعالیت فرهنگی صرفا در تهران نیست، عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که گنج های فرهنگی و هنری در اقصا نقاط کشور وجود دارند و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف کرده که ۳۰ درصد از منابع معاونت های تخصصی به برنامه‌ های استانی و شهرستانی اختصاص یابد و برنامه های این حوزه تقویت شود و علاوه بر این رقم ویژه‌ ای هم برای حمایت از فعالیت های استانی و شهرستانی اختصاص داده شده است.

مدیر کل امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اذعان داشت: در حوزه های عمرانی، بهسازی فضاهای فرهنگی و هنری باید محقق شود، تقویت زیرساخت ها و حمایت از حوزه معیشت همکاران در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از دیگر موارد مورد توجه است.

چابک، تاکید کرد: در این مسیر حرکت می کنیم، اگرچه با نقطه ایده‌ آل و مطلوب فاصله داریم و کاستی ها زیاد و منابع محدود است.

وی ضمن تشکر ویژه از خدمات بهرام‌مسلمی مهنی مدیر کل سابق جنوب کرمان، ابراز داشت: در جنوب استان کرمان با اقدامات شبانه‌ روزی و جهادی وی شاهد گسترش فرهنگ و هنر در منطقه جنوب بالاخص مناطق کمتر برخوردار هستیم.

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: از مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان انتظار می رود؛ تعامل خوب سازنده و پیش برنده با مسئولان داشته باشد زیرا منافع فرهنگ و هنر در سایه این تعامل صورت می گیرد.

رمضانی چابک افزود: سرکشی، دیدار، گفت و گو و رفع دغدغه های هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه سرلوحه کار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یکی از تکالیف و رسالت ها است، که مدیر کل جدید باید به آن اهتمام داشته باشد.

شایان ذکر است؛ در این آیین حجت الاسلام سید احمد حسینی که سابقه مدیر کلی در جنوب کرمان را دارد، به جای بهرام مسلمی مهنی که ۱۸ ماه این مسئولیت را بر عهده داشت، معرفی شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha