صدور مجوز زیست محیطی جهت رفع موانع محور راور_ دیهوک

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، گفت: مجوز زیست محیطی به منظور رفع موانع و مشکلات محور راور _ دیهوک از سوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل گفت: در بازدید و بازرسی‌ های دوره‌ ای که با حضور مدیران استانی از حوزه‌ های قضایی انجام شد، مشکلات و کمبودهایی در حوزه راه و ترابری مطرح شد؛ که نبود زیرساخت مناسب، امکانات و استراحتگاه در جاده کرمان _ دیهوک ـ_مشهد مقدس از جمله این مشکلات بود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه این موضوع با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز مکاتبه انجام شده است، افزود: با عنایت به حسن توجه وی، موضوع به صورت ملی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و درخواست شد؛ که اقدامات قانونی به منظور صدور مجوز برای ساخت استراحتگاه‌ ها و مجتمع‌ های رفاهی بین راهی جهت کاهش تصادفات و حوادث جاده ای، پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده مجرمین، عوامل ذی ربط نسبت به رفع نواقص ذکر شده اقدامات قانونی بعمل آورده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اضافه کرد: همین رفع نواقص موجود باید معمول شود، کما اینکه این جاده از جمله پروژه‌ های ملی است؛ که در جدول شماره یک پیوست قانون بودجه(مخصوص پروژه‌های ملی) تعریف شده است و هرساله بودجه‌ ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به آن اختصاص داده می‌ شود.

قویدل با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تزانزیتی جاده _ راور _ دیهوک، عنوان کرد: این جاده محل تردد مسافران و زائران استان‌های شرق و جنوب شرقی کشور به سمت مشهد مقدس و ترانزیت کالا از سمت جنوب به شمال شرقی کشور و کشورهای آسیای میانه است.

وی بیان داشت: باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع امنیت و رفاه شهروندان، زائران حرم امام رضا(ع)، ترانزیت و... توجه به این معضلات و تسریع در حل آن حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین در این محور اشاره و عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر کرمان_ راورـ_ دیهوک از پهنه کویر می‌ گذرد؛ که علیرغم شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و خرابی آسفالت جاده تا کیلومترها آبادی و تاسیسات رفاهی برای رفع خستگی رانندگان و ارتقای امنیت جاده وجود ندارد، لذا اقتضا دارد؛ مسئولین استان‌ های کرمان و خراسان خراسان جنوبی ایجاد زیرساخت‌ های لازم در این محور مهم ترانزیتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

قویدل با بیان اینکه سرمایه گذارانی برای ایجاد زیرساخت مناسب در طول مسیر اعلام آمادگی کرده اند، ابراز داشت: متاسفانه مجوزهای لازم برای تاسیس این واحدها از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است.

وی؛ از رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور برای پیگیری در سطح شهرستان و همچنین اداره حقوقی قضایی معاونت اجتماعی به منظور پیگیری استانی تشکر کرد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha