سازش در پرونده ۹ میلیارد تومانی با پویش به عشق حسین(ع)

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان، گفت: طی پویش به عشق حسین(ع) می بخشم، یک پرونده ۹ میلیارد تومانی در کرمان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی تقی زاده، گفت: یکی از جلوه‌ های عاشورای حسینی و یکی از فضایل اخلاقی ائمه اطهار(ع) بخشش و عفو است.

وی افزود: نهضت حسینی(ع) مبتنی بر عفو، گذشت و دوری از رویکردهای انتقام جویانه است، شخصی که از حق مسلم خود گذشت می‌ کند، هم نزد خداوند پاداش دارد و هم موجب گسترش فضیلت اخلاقی گذشت در جامعه می‌ شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تصریح کرد: در همین راستا شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان به عنوان نهادی جهت گسترش فرهنک صلح، سازش و بخشایش توانسته اند، اقدامات ارزشمندی انجام دهند و با اجرای پویش های معنوی و استفاده از متنفذین پرونده‌هایی را که به این نهادها وارد می‌ شوند، را با سازش مختومه نمایند.

مهدی تقی زاده در ادامه، بیان کرد: پرونده‌ ای به ارزش ۹ میلیارد تومان به صلح یاران ستاد صبر شهرستان کرمان جهت سازش ارجاع گردید، که نهایتا با برگزاری چندین جلسه صلح و سازش و میانجی گری و وساطت اعضا ستاد صبرزمینه برای صلح و سازش فراهم و مبلغ ۴ میلیارد تومان از بدهی بخشیده و از شاکی تخفیف اخذ گردد.

وی خاطرنشان کرد: پویش به عشق امام حسین(ع) طبق سنوات قبلی از ابتدای ماه محرم شروع و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان ابراز امیدواری کرد: امید است با اجرایی شدن این پویش و به برکت نام ابا عبدالله الحسین(ع) و به حرمت ماه محرم بتوانیم زمینه را برای صلح و سازش بیشتر فراهم آوریم.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha