اجرای کمپین مالاریا در رودبار جنوب /نقش مهم اتباع در انتشار این بیماری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به مالاریا در رودبار جنوب و اجرای کمپین این بیماری، گفت: اتباع افغانستانی و پاکستانی غیر مجاز نقش اصلی در انتقال بیماری در منطقه را دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ طاهره بیگ‌ زاده از اجرای کمپین برای مقابله با بیماری مالاریا در رودبار جنوب خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری هفده مورد ابتلا به بیماری مالاریا در جنوب کرمان داشتیم؛ که به جز یک مورد همگی از اتباع غیرمجاز پاکستانی یا افغانستانی هستند.

وی با اشاره به اجرای کمپین خانه به خانه در مناطق رودبارجنوب، اسلام آباد و زهکلوت به منظور بیماریابی مالاریا، افزود: ورود اتباع خارجی غیر مجاز از کشورهای همسایه جنوب شرقی به کشور و انتقال آن‌ ها از طریق استان سیستان و بلوچستان به منطقه دلیل شیوع و افزایش آمار مبتلایان به مالاریا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: اتباع غیرمجاز که برخی از آن‌ ها در افغانستان بطور ناقص درمان می‌ شوند و تا چندین هفته می‌ توانند ناقل انگل مالاریا باشند، متاسفانه دائما و بطور قاچاقی در حال جابجایی و انتقال به سایر شهرها هستند؛ که این امر می‌ تواند در انتقال بیماری‌ ها، خطر آفرین باشد.

اجرای کمپین مالاریا در رودبار جنوب /نقش مهم اتباع در انتشار این بیماری


بیگ زاده عنوان کرد: از طریق شوراهای اداری شهرستان‌ های تحت پوشش دانشگاه و ائمه جمعه آگاه سازی و اطلاع رسانی‌ های لازم به مدیران و مردم جنوب کرمان صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: هماهنگی لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته تا در صورت دستگیری باندهای اتباع خارجی غیر مجاز، هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی برای نمونه گیری و تهیه لام آزمایشگاهی جهت بررسی در آزمایشگاه های مرتبط و بیمار یابی صورت پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مردم درخواست کرد: در شناسایی کلونی‌ های اتباع خارجی غیر مجاز برای بیماریابی و کنترل آن همکاری لازم با مسئولان امر را مد نظر داشته باشند.

وبدا

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha