کاهش شاخص سزارین نخست زا در سیرجان

معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی سیرجان، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان سزارین نخست زا ۴۰.۰۵ درصد بود؛ که در سال ۱۴۰۱ به ۳۵.۴۰ درصد تنزل یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان؛ بر اساس ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت بهداشت مکلف است؛ در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد سالیانه ۵ درصد از نرخ سزارین نخست زا را تا رسیدن به میانگین جهانی کاهش دهد.

این دانشکده موفق به کاهش شاخص سزارین نخست زا بدون ایجاد عوارض در مادر و جنین در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۴.۶۵ درصد شد.

در سال ۱۴۰۰ میزان سزارین نخست زا ۴۰.۰۵ درصد بود که در سال ۱۴۰۱ به ۳۵.۴۰ درصد تنزل یافت.

کاهش شاخص سزارین نخست زا منجر به کاهش سزارین تکراری و عوارض ناشی از آن خواهد شد.

کاهش اضطراب مادران باردار نسبت به امر بارداری و زایمان

در راستای اجرایی نمودن ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص کاهش ترس و هراس مادران نسبت به امر بارداری و زایمان از حضور یک همراه زایمانی آموزش دیده بنا به درخواست مادر در طول زایمان استفاده کرد و این امر موجب کاهش اضطراب مادر و ترویج زایمان طبیعی خواهد شد.

طبق بررسی های انجام شده و عملکرد دانشگاه ها در این خصوص دانشکده علوم پزشکی سیرجان موفق به افزایش نرخ حضور همراه به میزان ۵ تا ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد.

شایان ذکر است بیمارستان ثامن الحجج و بیمارستان دکتر غرضی با داشتن اتاق های خصوصی و تک نفره آماده ارائه خدمت به مادران باردار می باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha