آیین اختتامیه بیست‌ و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در علوم‌پزشکی ساری برگزار شد

این مراسم با حضور آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری و عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، آیین اختتامیه بیست‌ و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دیگر مسئولان وزارت و دانشگاهی در مجتمع فرهنگی، ورزشی و آموزشی صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یکشنبه شب در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت خانواده نظام سلامت در ساری با بیان این که این جشنواره در سه سطح برگزار شد و به مرحله پایانی رسیده است، افزود: بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور ۲۷ دوره در مجموعه وزارت بهداشت برگزار شده است.

وی با اظهار این که بیست و هفتمین جشنواره با حضور بیش از ۷۰ هزار نفر رشته از خانواده نظام سلامت برگزار شد، افزود: این جشنواره در سه سطح استاد، کارمند و دانشجو برگزار شد و ۴۵ هزار نفر از این افراد در بخش معارفی و ۱۲ هزار نفر در بخش آوایی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بخش آوایی پس از ۴ سال برگزار شد، افزود در بخش آوایی خواهران ۱۲ هزار نفر شرکت کردند و ۷۰ نفر از خانم‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.

باقری با عنوان این که در حوزه سلامت افراد زیادی را در حوزه قرآن داریم اظهار امیدواری کرد که جشنواره‌های بعدی کیفی‌تر برگزار شود.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: شورای توسعه فعالیت قرآنی زیرساخت لازم برای مجموعه فعالیت قرآنی است که در دهه هشتاد کلید خورد اما تاکنون محقق نشده و اخیراً این امر با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بیان کرد: زیر ساخت توسعه فعالیت قرآنی بسبار حایز اهمیت است.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی باید خستگی‌ناپذیر و پرتلاش باشند و در میدان عمل اهل کار باشند، افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در شناخت مفاهیم قرانی نیز تاثیر گزار خواهد بود.

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در آیین اختتامیه بیست‌ و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ساری، اظهار کرد: قرآن یک حقیقت زنده است که می‌شود با آن ارتباط برقرار کرد.

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در سخنرانی خود در این مراسم گفت: قرآن ریسمان آویخته الهی از آسمان است که باید آن را بگیریم و بالا برویم.

وی خاطرنشان کرد: آنانی که در این جشنواره حائز رتبه نشدند آن را به مثابه شکست ندانند و آنانی که حائز رتبه شدند نباید غرور به سراغ‌شان بیاید و آزموده خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: باید اخلاق صحیح رقابت را گسترش داد و بهتر از قرآن منبعی برای آرامش نداریم.

شیراوژن همچنین عنوان کرد: پژوهش در قرآن نیز باید مورد توجه قرار گیرد و باید تدبر در قرآن ویژه دیده شود. قرآن و عترت را باید در کنار یکدیگر ببینیم که می‌توانند ما را در فهم آیات قرآن کمک کنند.

معاون وزیر اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی در خوابگاه‌های دانشجویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. محافل قرآنی را باید به دل مراکز درمانی برد و فضای معنوی را در بیمارستان‌ها گسترش داد.

وی اعلام کرد: استقبال گسترده از جشنواره بیست و هفتم، نشان از علاقه دانشجویان ما به علوم قرآنی دارد. رونق قرآنی باید در تمامی سطوح از دانشگاه گرفته تا مراکز درمانی ما صورت گیرد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اعلام کرد: حضور ۷۰ هزار نفر رشته در بیست‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha