زائران اربعین از درج مهر ورود به کشور عراق در گذرنامه مطمئن شوند

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در استان کرمان گفت: باتوجه به بروز مشکلات احتمالی، زائران هنگام خروج از گیت‌ های عراقی به طور حتم گذرنامه خود را نسبت به درج مهر ورود به آن کشور بررسی کنند، دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی با اشاره به اعزام برنامه زائران پیاده‌روی اربعین افزود: هر سال تعداد زیادی از زائران اربعین پس از عبور از مرزهای زمینی ایران و ثبت مُهر خروج در گذرنامه‌، وقتی وارد گیت‌های کنترل گذرنامه عراق می‌ شوند، به دلایل مختلفی از جمله ازدحام زائران، سهل‌ انگاری و... متاسفانه مُهر ورود به کشور عراق در گذرنامه برخی از آنان ممکن استT درج نشود.

وی ادامه داد: از آنجا که در مبادی ورودی تمامی شهرهای عراق پست‌ های بازرسی وجود دارد، گذرنامه‌ زائران توسط نیروهای امنیتی عراق کنترل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: افرادی که گذرنامه آنان فاقد مُهر ورود به کشور عراق باشد، دستگیر و در اعمال ماده ۴۱ قانون اقامت در این کشور بازداشت می‌ شوند.

جلالی تاکید کرد: به منظور بروز مشکلات برای زائران، درصورتی که هنگام خروج از گیت‌های عراقی مُهر ورود به کشور عراق درج نشود، اقدام لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha