کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام کتاب‌های درسی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:شهروندان مراقب سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به بهانه ثبت نام کتاب‌های درسی باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، شهروندان نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی آگاه باشند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است، افراد سودجو با انتشار تبلیغات مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیر حضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کرده و جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه‌های رسمی و تایید شده وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha