دهکده اقتصاد مقاومتی در زنجان ایجاد می‌شود

معاون عمرانی استاندار زنجان از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف رشد تولید و اشتغالزایی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید محمد شعاعی روز سه‌شنبه(۲۸ شهریورماه) در کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اقدامات گسترده بسیج و سپاه در راستای محرومیت‌زدایی اظهار کرد: انتظار این است که سایر دستگاه‌ها نیز همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی ضمن تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در امر محرومیت‌زدایی بیان کرد: هر دستگاه باید در حیطه اختیارات، به وظایف قانونی خود عمل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به انجام‌ عملیات آبرسانی در ۵۷ روستای استان گفت: اقدامات مربوط به ۵۵ روستا به پایان رسیده و عملیات مربوط به ۲ روستا باقی مانده است.

شعاعی اظهار داشت: همچنین کار لوله‌گذاری در سد گلابر برای آبرسانی به برخی روستاهای شهرستان ایجرود نیز تقریبا به پایان رسیده و جهت تکمیل آن برنامه ریزی برای احداث پکیج تصفیه و تکمیل ایستگاه پمپاژ در حال انجام است.

وی با اشاره به بحث احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در استان زنجان گفت: احداث این دهکده در وهله اول با اهداف تولید محصولات کشاورزی مد نظر بوده است، اما لازم است بررسیهای کاملی با همکاری دستگاه‌های ذیربط در خصوص منابع اولیه خصوصاً آب مورد نیاز و همچنین توجیه اقتصادی تولیدات انجام شود، بنابراین پیشنهاد می شود این دهکده منحصر به تولیدات بخش کشاورزی نباشد چرا که می‌توان اشتغال‌زایی و تولید را در بخش‌های دیگر نیز انجام داد که توجیه پذیری طرح بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha