موضوع شیرهای آلوده به وایتکس، منتفی است

مدیر کل استاندارد مازندران در خصوص شایعه‌های مطرح شده مبنی بر وجود وایتکس در شیر گفت: تاکنون چنین گزارشی مطرح نشده است و با توجه به ارزیابی‌های مداوم و همچنین صادرات لبنیات تا کنون هیچ  موردی از کشورهای مقصد نیز اعلام نشده اما پیگیری ها در این خصوص انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طینا)مازندران، محمد ملاعلی پور در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی استاندارد که همراه با افتتاح نمایشگاهی در دانشگاه مازندران برگزار شد اظهار کرد: در
استاندارد اطمینان بخش کیفیت و امید آفرینی است و رسانه ها در آگاهی بخشی و مطالبه گری می توانند نقش آفرین باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید نظارت و فعالیت‌های خود را به سمت رضایتمندی مردم ببریم خاطرنشان کرد: گزارشات مردمی نیز مورد برسی قرار می‌گیرد و در این راستا سامانه ۱۵۱۷ اماده پاسخگویی است.


ملاعلی پور در خصوص شایعه‌های مطرح شده مبنی بر وجود وایتکس در شیر گفت: تاکنون چنین گزارشی مطرح نشده است و با توجه به ارزیابی‌های مداوم و همچنین صادرات لبنیات تا کنون هیچ موردی از کشورهای مقصد نیز اعلام نشده اما پیگیری ها در این خصوص انجام خواهد شد.


مدیر کل استاندارد مازندران با اشاره به اینکه
الزاماتی که باید باشد مطالبه گری اتفاق خواهد افتاد افزود: بررسی کمیت محصولات و کالاهای ارایه شده به همراه کیفیت بیشتر مد نظر است و در بحث کمیت سلیقه ای عمل نخواهد شد.

ملاعلی پور گفت: در تمام محصولات درج شده وزن خالص کالا مورد تاکید است و درج وزن بسته بندی روی کالا نباید لحاظ شود و همچنین در بحث قنادی ها نیز به دنبال کنار گذاشتن وزن جعبه ها هستیم.

وی شماره تماس ۱۵۱۷ را جهت دریافت گزارشات مردمی اعلام کرد و گفت: به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای برای دسترسی اسان تر مردم هستیم.

مدیرکل استاندارد مازندران با تاکید بر اهمیت سلامت مردم گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون نظارت و بازرسی در فرودگاه‌ها راه‌آهن و آب آشامیدنی و مراکز خدماتی مورد بررسی قرار می گیرد.


ملاعلی پور گفت: همچنین خدمات پس از فروش نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تخلف، توقف تولید محصول و حتی توقف خط تولید نیز انجام خواهد شد و در بنادر نیز ورودکالاهای اساسی با افزایش ۲ برابری همراه بوده است.


مدیر کل استاندارد مازندران گفت: در بحث نظارت بر فلزات گرانبها و طلا
روی طلا کدی حک شده که نشانه کالا قاچاق و وارداتی نیست و مردم می‌توانند ارسال پیامک با سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاعات لازم را کسب کنند.


ملاعلی پور با اشاره به اینکه نمونه بر داری ها حداقل ۲ بار در سال انجام می شود خاطرنشان کرد: ۸۸۶ واحد فعال در استان وجود دارند که از این تعداد ۶۸۱ دارای پروانه بهره برداری هستند.


وی گفت: در بحث واردات کالا از کشور مبدا اصالت کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد و شرکت‌هایی که متولی هستند سلامت کالا از مبدا را تایید می‌کنند اما باید برای اداره استاندارد نیز این موضوع محرز شود.


مدیر کل استاندارد در بحث استاندارد سازی طلا نیز گفت: وجود کد های حک شده روی طلا نشان از اصالت کالا و تولید داخل دارد.

ملاعلی پوردر بحث استاندارد سازی اسانسورها نیز گفت: در سال ۲ هزار اسانسور تایید می‌شود و پروانه‌ی بهره برداری ساختمانهایی که ساخته می شوند نیز ملاک تایید اسانسورها بحث پایان کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha