توصیه‌های ده‌گانه استاندار فارس به دانشجویان بسیجی علوم پزشکی شیراز

دکتر ایمانیه در آئین تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخی از ویژگی بسیجی و بسیجیان را برشمرد و خطاب به اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی، ۱۱ ویژگی مهم و اثرگذار را به ایشان یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در آیین تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در سالن اخلاق پزشکی دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از زحمات آقای حسین ناطقی، مسئول اسبق بسیج دانشجویی تشکر کرد و گفت: خداوند قطعاً به انسان‌هایی که از خود مایه می‌گذارند برکت می‌دهد و آنان را از بلایا حفظ می‌کند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه، عقیده و اعتقاد یکی از ویژگی‌های بارز انسان‌های توانمند و با انگیزه است افزود: داشتن عقیده به شرطی که در محضر خداوند قابل دفاع باشد، در عین همراهی جهاد و کوشش، برای رسیدن به هدف که همان خدمت به مردم است همواره امری پسندیده و قابل تقدیر است.

دکتر ایمانیه در ادامه سخنان خود برخی از ویژگی بسیجی و بسیجیان را برشمرد و خطاب به اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۱ ویژگی مهم و اثرگذار را به ایشان یادآور شد.

وی بسیجی را فردی پرکار نامید و افزود: به عقیده ما فردی بسیجی است که پرکار باشد و برای تحقق اهداف که رفع مشکلات مردم است فعالیتی بیش از معمول انجام دهد.

نماینده عالی دولت در فارس بسیجیان را به تفکر فراخواند و اظهار داشت: ما پیرو دین و مکتبی هستیم که پیامبرش فرمود یک ساعت فکر کردن از ۷۰ سال عبادت برتر است در نتیجه تفکر مقدم است و قطعاً اقدامات مبتنی بر تفکر بهتر به ثمر می‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست برای مشکلات پیرامون خود راه چاره بیابید، افزود: جهاد فکری، همراه با تلاش و فعالیت باعث می‌شود مسیر حل مشکلات باز شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه، امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجیان واقعی عنوان کرد و گفت: شاید برخی مواقع در ظاهر مشاهده شود از برخی خطوط قرمز عبور می‌شود لیکن اگر امر به معروف و نهی از منکر را که یکی از واجبات دین است به درستی انجام می‌دادیم شاید برخی کاستی‌ها و مسائل امروزی بروز نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضروریست ابتدا اصول و قواعد امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیریم سپس در پی گسترش فرهنگ آن باشیم.

استاندار فارس ضمن اینکه از بسیجیان خواست در هر زمان و مکان که توانایی دارند برای انجام امور مردم تلاش کنند، گفت: به هر نحو ممکن که می‌توانید کار مردم را راه بیندازید و دردی از آلام مردم را کاهش دهید، همانگونه که امام پنجم شیعیان می‌فرمایند خود را جای طرف مقابل بگذارید؛ و برای رفع مشکل ایشان کوشش کنید.

دکتر ایمانیه کار جمعی را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته فرد بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: دست خداوند متعال همواره با جماعت است پس کارهای تیمی را گسترش دهید که تاثیرگذاری بیشتر و پایدارتری دارد.

خوش اخلاق بودن، دیگر توصیه نماینده عالی دولت در استان فارس به بسیجیان دانشجوی حوزه بهداشت و درمان بود. وی به حدیث إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر خاتم هدف از بعثتش را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است پس فرد بسیجی نیز باید دارای فضایل اخلاقی باشد.

استاندار فارس برنامه‌ریزی را یکی دیگر از ویژگی‌های دانشجوی بسیجی عنوان کرد و گفت: برای وقت و زمان اهمیت قائل باشید مدیریت زمان را بیاموزید چرا که متدینین حتماً می‌بایست مدیریت زمان را فرا گرفته باشند.

وی تصریح کرد: وقت قابل بازیافت و جبران‌پذیر نیست پس، جلودار مدیریت زمان باشید و وقتگذاری‌ها را به سمت رسیدن به اهداف و حصول نتایج سوق دهید.

جذاب بودن، مبارزه با فساد و بصیرت افزایی سه خصوصیت دیگری بود که استاندار فارس از بسیجیان خواست آنها را در خود ایجاد و پرورش و تقویت کنند.توصیه‌های ده‌گانه استاندار فارس به دانشجویان بسیجی علوم پزشکی شیرازتوصیه‌های ده‌گانه استاندار فارس به دانشجویان بسیجی علوم پزشکی شیراز

در این آیین از زحمات حسین ناطقی تقدیر و آقای سپهر سروری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha