پروژه انتقال آب از سد «قوچم» با جدیت در حال اجرا است

استاندار کردستان گفت: انتقال آب از سد قوچم با جدیت در حال اجرا است که با افتتاح آن دغدغه آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان های قروه و دهگلان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در پنجاه و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان، با بیان اینکه ظرفیت شهرستان قروه برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی خوب و مناسب است، افزود: در همه شهرستان‌های استان مشکل زمین، تأمین آب و تسهیلات بانکی وجود دارد و اولویت‌بندی و پیگیری این اولویت‌ها مهم و ضروری است.

زارعی کوشا بیان کرد: انتقال آب از سد قوچم هم با جدیت در حال اجرا است که با افتتاح آن دغدغه آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های قروه و دهگلان برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم باید بررسی‌های لازم برای حفاری چاه پشتیبان در شهرک صنعتی ۳ قروه را انجام دهند.

استاندار کردستان افزود: معاونت اقتصادی استانداری باید به طور میدانی در خصوص موارد خاص شهرک‌های صنعتی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

فرماندار شهرستان قروه هم در این جلسه اظهار کرد: شهرک شماره سه قروه در سال ۹۶ کلنگ زنی شده و پنج ماه گذشته هم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار است مشکل آب این شهرک برطرف شود.

خلیل عبدالملکی اضافه کرد: ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ جذب شده است.

گفتنی است، مشکل آب شهرستان‌های قروه و دهگلان در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی که با اجرای کلان پروژه سدقوچم برطرف می‌شود، مطرح و بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha