پیام نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی داوطلب

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در پیامی فرا رسیدن 14 آذر ماه مصادف با «روز جهانی داوطلب» را تبریک گفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی‌ به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

فرا رسیدن روز جهانی داوطلب فرصت مغتنمی است برای ارج‌نهادن به خدمات داوطلبان و نیکوکارانی که برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود رفتار خیرخواهانه را در جامعه بسط و گسترش می‌دهند.

البته باید دانست اولین و برترین داوطلبان تاریخ، پیامبران الهی بودند که مطالعه جریان تلاش‌های خودجوش و بی‌منت آنان، نشانگر ارزش بی‌نظیر کنش داوطلبی در فرهنگ زندگی انسانی است و گویی هنوز صدای سترگ پیامبران از دل تاریخ به گوش می‌رسد که: و ما اسالکم علیه من اجر...

کار داوطلبانه که با عشق خدمت به همنوعان عجین است رفتاری انسانی، خیرخواهانه و متاثر از اخلاق معنوی است.

انسان داوطلب؛ انسان خدمتگزار است که  دغدغه‌مند و با اراده پولادین در مسیر کاهش آلام بشری و زدودن رنج و محنت از جامعه گام بر می‌دارد.

در دین مبین اسلام نیز فعالیت‌های داوطلبی نزد پروردگار ارزشمند است چرا که راه نجات بخش انسان‌ها بر اساس احادیث و روایات، خدمت به عیال الله است و البته این مسئله مهم در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به وضوح دیده می‌شود.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز مجموعه‌ای است که با وجود سرمایه ارزشمند اعتماد مردمی‌باید با برنامه ریزی و سازماندهی بیش از پیش در جهت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی و فعالیت‌های انسان دوستانه و مومنانه حرکت کند.

یقینا عملکرد موفق این جمعیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پس از عنایات الهی، مرهون هدایت‌ها و  تلاش‌های مجاهدانه و خیرخواهانه داوطلبان است که مسئولانه و متعهدانه با باوری راسخ و نیتی الهی و خالص در رفع آلام هم‌نوعان خود بدون هیچ چشمداشتی تلاش می‌کنند.

اینجانب در پایان بار دیگر و برآمده از فرهنگ غنی پیامبری، فرا رسیدن روز جهانی داوطلب را به تمامی نیکوکاران جهان، خصوصا داوطلبان، امدادگران، نجاتگران، جوانان و کارکنان خدوم جمعیت هلال‌احمر به ویژه مدیران و کارکنان سازمان داوطلبان تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، توفیق روز افزون همگان را مسئلت می‌کنم.

۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha