مشارکت ۴۵ هنرمند کردستانی در نمایشگاه صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از مشارکت ۴۵ هنرمند کردستانی در نمایشگاه صنایع دستی «هنر ماندگار ایرانی» در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، منصور مهرزاد در دومین جشنواره دست‌آفریده‌های هنر ماندگار ایرانی که در خانه کرد سنندج برپا شد، اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی برای دومین‌بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره، ٩٠ نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع‌دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار ٤٥ هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

وی با بیان این‌که گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است، افزود: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مهرزاد با اشاره به این‌که در آئین اختتامیه این جشنواره از پنج اثر منتخب استانی و دو نفر از هنرمندان برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان تجلیل می‌شود، عنوان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره موجبات کشف استعدادهای جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha