خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است

آئین پایانی ششمین جایزه سال سینمای ایران در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آئین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و مدیران فرهنگی از ساعت ۱۰ صبح برگزار شد و در این مراسم از احمد ضابطی جهرمی به پاس یک عمر فعالیت در عرصه پژوهش قدردانی می‌شود.


در بخشی از این آئین محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و گفت: از دبیر این رویداد، اعضای شورای سیاست‌گذاری، شورای علمی و... تشکر می‌کنم که در این رویداد تاثیرگذار بودند. مبنای هر حرکتی برای ماندگاری، پژوهش است. بسیاری از برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... اگر مبنای پژوهشی نداشته‌ باشند، دچار نقصان شده و به افق پایدار منجر نمی شوند.

وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم سینمای ملی توسعه پیدا کند و به فکر بازار جهانی و مخاطب باشیم باید تمام تصمیمات‌ و برنامه ها بر مبنای کار پژوهشی باشد. چنین ساختار و رویکردی در سازمان سینمایی وجود دارد اما باید تقویت شود. مثلا باید پژوهش کنیم ببینیم چرا مخاطبان فیلم‌های کمدی را دوست دارند و چرا فیلم‌های هنری کمتر مورد اقبال قرار می‌گیرند؟ امروز پژوهشِ درست می‌تواند بگوید راهبرد درست برای سینمای ما که اتفاقا اسلامی است برای عرضه جهانی چه می‌تواند باشد و باید چه برنامه‌ریزی داشته باشیم. این سوال مطرح است که چرا سینمای ما با وجود نیروهای خوب، سرمایه انسانی و فیلم‌های خوب مقام دوازدهم در دنیا را دارد و چه کاری باید کنیم تا در سه رتبه اول کشورها در حوزه سینما قرار بگیریم؟ قطعا تاسیس اندیشکده سینما یک ضرورت است. اگر قرار است کارهای اساسی در سینما شکل بگیرد، وجود یک اندیشکده سینمایی ضروری است و تصمیم داریم در شورای عالی سینما چنین طرح ماندگاری را پیگیری کنیم.

خزاعی تاکید کرد: امروز شب تولد بانوی دو عالم (س) و تولد امام خمینی(ره) است، به همه بانوانی که در جمع حضور دارند تبریک می‌گویم. در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم  عزیز نیز، هستیم که همه ما و مردم منطقه مدیون او هستیم. بارها از خودم می پرسم که چرا حاج قاسم، جان و جوانی خود را فدا انقلاب و ولایت کرد؟ اینکه چرا شهدای بزرگوار، امثال شهید باکری، شهید سیدرضی عزیز و... جان خود را برای این کشور و این نظام هدیه می کنند؟ ارزش و قدر این فداکاری ها و ایثارها و مجاهده ها هنگامی برای جامعه و تاریخ ما روشن می شود  که درست تبیین شوند، این رسالت متوجه همه ماست. متوجه ما و شما هنرمندان، پژوهشگران و منتقدان ، کارگردانان و نویسندگان همگی نسبت به میراث گرانقدر شهیدان و سرمایه های ملی مسئولیت داریم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به درگذشت ناصر طهماسب و برخی حواشی آن افزود: به همه کسانی که توسط برخی از دیکتاتورهای رسانه‌ای حتی بعد از فوتشان مورد طعنه قرار گرفتند، تبریک می‌گویم. قرار نیست هرکسی که کاری برای نظام می‌کند، در زمان زنده بودنش مورد سکوت قرار بگیرد اما بعد از فوت، درباره او حرف‌های ناروایی بزنند. به آن‌هایی که مسیر درستی را نمی‌روند می‌گویم که ارزشی ندارد شما صدای دیکتاتوری‌های رسانه‌ای باشید. باید قدر کسانی را که در بزنگاه ها و مقاطع مهم تاریخ معاصر کنار ملت، انقلاب و نظام ایستاده اند بدانیم و پاس بداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha