غربالگری بیش از ۶۳۵ هزار زنجانی در پویش ملی سلامت/ تا ۳۰ دی ماه تمدید شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از تمدید پویش ملی سلامت تا ۳۰ دیماه خبر داد و گفت:  از آغاز پویش ملی سلامت تاکنون ۶۳۵ هزار و ۷۵۶ نفر از شهروندان زنجانی در این پویش شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، جلیل عابدینی با اشاره به اینکه از آغاز پویش ملی سلامت تاکنون ۶۳۵ هزار و ۷۵۶ نفر از شهروندان زنجانی در این پویش شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: آمارها حاکی از شرکت ۷۹.۸ درصدی در این پویش است.

وی به اهمیت تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشارخون، اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین هدف این برنامه، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از همه افراد ۱۸سال و بالاتر و همچنین بانوان باردار در هر سنی که هستند خواست تا در فرصت باقی مانده که تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است با مراجعه به مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

عابدینی خاطرنشان کرد: افرادی که در منزل خود دستگاه کنترل فشار خون و یا قند خون دارند، می‌توانند اطلاعات مربوط به آن را به صورت خود اظهاری در  Health.mci.ir ثبت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha