تقدیر  از دانش آموزان حاضر در المپیاد بین المللی رباتیک

محمد هادی ایمانیه در آئینی از دانش آموزان شرکت کننده در بیستمین دوره المپیاد بین المللی رباتیک تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمدهادی ایمانیه شامگاه سه شنبه ۱۰ بهمن، از دانش آموزان استان فارسی مرکز پرورش استعدادهای خلاق که در بیستمین دوره المپیاد بین المللی رباتیک شرکت کرده بودند تقدیر کرد.

استاندار فارس در این آئین خطاب به دانش آموزان رباتیک گفت: شما، همه عشق و زندگی پدران و مادران خود هستید و آن ها قطعا هیچ آرزویی جز پیشرفت، نشاط و سرزندگی شما ندارند.

محمد هادی ایمانیه با تاکید بر اینکه آن چیزی که می تواند کشور، استان و هر نقطه ای را توسعه دهد و آباد کند، همت، تلاش، امیدوار بودن و نشاط است، خاطر نشان کرد: به آینده چشم داشته باشید؛ فعالیت ها و اقدامات شما را رصد می کنم و از سرزندگی، نشاط و همت شما خوشحال می شوم.

نماینده عالی دولت در فارس چند سفارش پژوهش هم به دانش آموزان با استعداد استان داد و افزود: در استان چند مشکل مزمن شده وجود دارد که اگر برای آنان تدبیری صورت نپذیرد، قطعا با چالش های جدی و اساسی روبه رو خواهیم شد.
رفع ترافیک شیراز، جلوگیری از آتش سوزی مزارع و مراتع، کاهش مصرف آب، برق، گاز، بنزین و سایر حامل های انرژی، چالش های زیست محیطی از جمله سفارش های استاندار فارس به دانش آموزان بود تا برای حل آنان تدبیر کنند.

وی به پیشنهاد یکی از دانش آموزان مبنی بر ساخت ربات، ویژه معرفی گردشگری زیارتی، تفریحی، سلامت، تاریخی استان فارس نیز پاسخ مثبت داد و از ساخت این گونه ربات ها که گردشگری استان را معرفی و گردشگران را در زمان اندک راهنمایی کند، استقبال کرد.

استاندار فارس همچنین خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: شما خوش فکر، خلاق و با استعداد هستید پس می توانید راه‌حل هایی بیابید که به ذهن خیلی از افراد نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال به شما هوش و استعداد داده است که می بایست آن را در مسیر سازندگی و توسعه کشور به کار ببرید، افزود: آنچه می تواند ایران اسلامی را بسازد همت، تلاش و انگیزه است؛ پس در کشور خود بمانید و ایران عزیز خدمت کنید.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران شش تیم در رقابت های بین المللی رباتیک دانش آموزی داشته که هر شش تیم از شیراز به این المپیاد اعزام شده اند و با ۹۲ کشور مختلف رقابت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha