تصمیمات شورای عالی ورزش؛ فرصتی مناسب برای ارتقای آمادگی جسمانی و بهبودکیفیت زندگی مردم

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه باید به بهترین شکل از نگاه ویژه رییس جمهور به ورزش استفاده شود، گفت: تصمیمات شورای عالی ورزش؛ فرصتی مناسب برای ارتقای سطح آمادگی جسمانی و بهبود کیفیت زندگی مردم است.

به گزارش گروه وزش خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در مورد برگزاری اولین نشست شورای عالی ورزش با حضور رییس جمهور و تاثیر آن در روند آتی ورزش کشور، اظهار کرد: برگزاری نشست شورای عالی ورزش با حضور رییس جمهور حاکی از توجه ویژه دولت محترم به ورزش است و جای امیدواری است که بتوانیم از این نگاه به بهترین شکل استفاده کنیم و شرایط را برای بهبود وضعیت ورزش کشور، مقابله با کم تحرکی و افزایش میزان فعالیت بدنی در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم فراهم کنیم.

ورزش مقوله ای عام المنفعه است

وی ادامه داد: ورزش مقوله ای عام المنفعه است و خوشحال هستیم که رییس جمهور به شخصه نسبت به ورزش توجه دارد و قطعا این نگاه موجب حساسیت و توجه تمامی بخش های دولت به ورزش می شود؛ بنابراین باید از این فرصت ویژه که شورای عالی ورزش کشور می تواند ایجاد کند به نحوی مطلوب در جهت افزایش میزان فعالیت بدنی و ارتقای سطح آمادگی جسمانی مردم استفاده کرد.

باید عدالت در تقسیم امکانات ورزشی برقرار شود

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به ضرورت تهیه سند آمایش سرزمینی در حوزه ورزش با توجه به تاکید رییس جمهور، عنوان کرد: آمایش سرزمینی در حوزه ورزش می تواند شرایط را برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از امکانات ورزشی و برقراری عدالت در تقسیم این امکانات فراهم کند و این مسئله موجب خواهد شد تا شاهد افزایش سطح آمادگی جسمانی و میزان فعالیت بدنی مردم باشیم.

افزایش فعالیت بدنی مردم، نیازمند حمایت دولت است

گواری با بیان اینکه آمادگی جسمانی امری ضروری برای تمامی اقشار جامعه است، اظهار کرد: اگر قصد داریم با کم تحرکی و اپیدمی بیماری های غیرواگیر در سطح جامعه مقابله کنیم، نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم.

توجه ویژه به عدالت جنسیتی در راستای ارتقای سطح آمادگی جسمانی

وی در ادامه با بیان اینکه رییس جمهور در شورای عالی ورزش تاکید داشتند که به ورزش بانوان به اندازه ورزش آقایان توجه شود، عنوان کرد: نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و خوشبختانه بخش زیادی از جامعه هدف فدراسیون آمادگی جسمانی را نیز بانوان تشکیل می دهند و برقراری عدالت جنسیتی در رشته های زیرمجموعه فدراسیون همواره مدنظر قرار داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha