محیط برای فعالیت قاچاقچیان در فارس، ناامن شده است

استاندار فارس در گردهمایی کشوری ادارات مبارزه کننده با قاچاق کالای سلامت محور با تاکید بر اینکه فارس محور شریانی شمال به جنوب کشور است، از ناامن شدن محیط برای فعالیت قاچاقچیان در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمدهادی ایمانیه در گردهمایی کشوری ادارات مبارزه‌کننده با قاچاق کالای سلامت محور که با حضور رئیس اداره امور پیشگیری و حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری، مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو و سایر مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره بر اینکه فارس، وسیع‌ترین استان کشور از نظر تقسیمات کشوری است و ۱۰ درصد راه‌های کشور در این استان واقع شده و به عنوان شریان متصل کننده شمال به جنوب کشور شناخته می‌شود، اظهار داشت: با تلاش و ایثار و از خود گذشتگی دست‌اندرکاران مجموعه‌های مرتبط، محیط برای فعالیت قاچاقچیان در فارس ناامن شده است.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه بیش از ۷۰ باب مغازه از ابتدای سال جاری در شهر شیراز به دلایل مرتبط با قاچاق کالاهای سلامت محور پلمپ شده‌اند، از امحای نزدیک به هزار میلیاردی کالاهای قاچاق از ابتدای دولت سیزدهم در فارس خبر داد و افزود: شواهد نشان می‌دهد جرائم فعلی برای مبارزه با قاچاق بازدارنده نیست؛ چه بسا اگر بود این فرآیند مخرب و تهدید کننده، نباید به طول می‌انجامید و مستمر تکرار می‌شد.

نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت برخوردهای جدی‌تر با قاچاقچیان کالاهای سلامت محور تاکید و خاطرنشان کرد: پیشنهاد کرده‌ام اگر فروشنده ای وارد مباحث مرتبط با قاچاق دارو شود در مرحله اول نوع فعالیت و کسب و کار وی تغییر یابد. اگر پس از آن مجدداً نیز مبادرت به عرضه کالای قاچاق سلامت محور کند باید پروانه کسب وی برای همیشه باطل شود؛ از نهادهای نظارتی و امنیتی استان خواسته‌ام این پیشنهاد را در جهت عملیاتی شدن بررسی کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: قاچاق به انواع و اشکال گوناگون خلاف شرع و قانون است و برای کشور و اقتصاد آن ضرر ایجاد می‌کند، اما قاچاق دارو و کالای سلامت محور به جز اینکه به وارد کنندگان قانونی و تولید کنندگان آن محصول آسیب می‌زند، ضررهای اجتماعی، امنیتی و سلامتی را در پی دارد؛ عدم وجود کیفیت مناسب، عدم رعایت اصول صحیح نگهداری، ایجاد مسمومیت دارویی از جمله عوارض کالاهای قاچاق است.

استاندار فارس از عزم جدی مجموعه استان برای مبارزه با قاچاق کالا به ویژه کالای سلامت محور خبر داد و اظهار داشت: ما می‌دانیم عمق مشکلی که از این کالاها ایجاد می‌شود بسیار زیاد است پس برای مبارزه با آن پای کار هستیم و می‌توانیم در این زمینه پیشتاز اقدامات باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha