جریان‌شناسی «فرشاد مهدی‌پور» از بافتار جشنواره‌ فیلم فجر

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشنواره فیلم فجر ۴۲ در مورد ویژگی‌های این دوره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ  در باره ویژگی‌های جشنواره چهل‌و دوم فیلم فجر گفت: حساسیت و اهمیت این دوره از جشنواره فیلم فجر به این دلیل است که بسیاری از آثار در دولت سیزدهم تولید شده است و این دوره از جشنواره به عنوان عرصه‌ای تلقی می‌شود که توانایی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در دوره فعلی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیدوار هستم در پایان جشنواره و روز اختتامیه نمره قبولی به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به دلیل برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر داده شود.

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ در مورد جایگاه فیلم‌هایی با تیپ اجتماعی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ فیلم‌های مهمی در حوزه اجتماعی داشتیم اما سبد آثار فیلم فجر همواره محل مناقشه بوده است؛ دوره هایی از جشنواره را پشت سر گذاشته‌ایم که در آن هیچ اثری در مورد انقلاب و دفاع مقدس ارائه نشده بود تا جایی که این مسأله مطرح می‌شد که جشنواره فیلم فجر چه نسبتی با ارزش‌های انقلاب دارد.

وی افزود: اما در شرایط فعلی با توجه به حضور آثار مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سوال دیگری مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چرا آثار سایر گونه‌های  سینمایی (ژانرها) کمرنگ شده است.

معاون رسانه‌ای وزیر فرهنگ با بیان اینکه برهمین اساس تعادل میان گونه‌های (ژانرهای) آثار ارائه شده به جشنواره همیشه محل بحث بوده است، تصریح کرد: باید در نظر داشت جشنواره فیلم فجر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود به همین دلیل باید نسبت دقیقی با آن داشته باشد؛ در برخی ادوار، جشنواره‌هایی را داشته ایم که مملو از فیلم هایی بود که با نگاه دیگری طراحی می‌شد اما فکر می کنم امسال چنین وضعیتی بر شرایط کلی جشنواره غلبه ندارد و این مسأله می‌تواند امتیازی برای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha