درآمد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی معدن طلای خونیک/خواستار افزایش محدوده معدن هستیم

مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر از درآمد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی کارخانه تولید شمش طلای خونیک خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، رشید کتال در آیین کلنگ‌زنی احداث کارخانه تولید شمش طلای خونیک، اظهار داشت: شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر بازوی صنعت و معدن است.
کتال افزود: معدن طلای خونیک در ۹۰ کیلومتری جنوب بیرجند، جنوب شرق شهر ماژان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۲۰ سال از کار اکتشاف این معدن گذشته است، گفت: سازمان زمین‌شناسی مطالعات اولیه این معدن را آغاز کرد و از دو سال گذشته طی قراردادی به عنوان سرمایه‌گذار اکتشاف و استخراج به هلدینگ غدیر سپرده شد.
مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر افزود: پس از عملیات اکتشاف در حال حاضر احداث کارخانه شمش طلا کلید خورده است.
کتال بیان داشت: تاکنون ۱۱ هزار متر حفاری انجام شده و حجم عملیات اکتشافی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
وی ادامه داد: برای تولید شمش طلا در منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم برای احداث کارخانه انجام شده و پیمانکار آماده شروع فعالیت است.
مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر گفت: با کمک‌های استاندار، منابع طییعی، آب و فاضلاب و صنعت و معدن، ۳۳ هکتار زمین در کنار معدن در اختیار قرار داده شد.
* فرآوری روزانه دو هزار تن خاک معدن در کارخانه شمش طلای خونیک
کتال بیان داشت: روزانه فرآوری دو هزار تن خاک معدن با عیار میانگین یک گرم طلا ظرفیت ورودی این کارخانه است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ کیلو شمش طلا در کارخانه، اظهار داشت: این کارخانه تا پایان سال آینده به بهره برداری رسیده و افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر خاطرنشان کرد: در کار معدن باید ۶ تا ۱۰ ماه زودتر کار انجام شود بنابراین از اردیبهشت سال بعد عملیات استخراج انجام می‌شود.
کتال از اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم در مجموع معدن و کارخانه خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است که نیروها بومی باشند بنابراین در حوزه کارگری و کارشناسی نیروها بومی خواهند بود و اگر نیروی بومی کمبود داشته باشد، از استان‌های دیگر تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه در استان‌های دیگر در مرحله اکتشاف طلا هستیم، گفت: از نظر طلا و مس خراسان جنوبی بسیار غنی و پرپتانسیل است.
مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر بیان داشت: از آنجایی که در اولین محدوده معدنی موفق به احداث کارخانه شدیم، از مسوولان استان تقاضا داریم محدوده‌های دیگر را نیز به شرکت واگذار کنند.
کتال در رابطه با ارزآوری این مجموعه، گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سالانه درامد این مجموعه از محدوده معدنی است که ۱۰ درصد آن به دولت و ۱۵ درصد از درآمد باید در منطقه هزینه شود.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین منابع اعتباری حقوق پرسنل است و تلاش داریم که منابع در بانک‌های استان به ویژه شهرستان خوسف باشد.
مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر تصریح کرد: تامین منابع شرکت از بورس و از محل سود پروژه‌های دیگر در استان‌های دیگر است.
کتال افزود: تاییدیه‌های محیط زیست برای احداث کارخانه مطابق با استانداردها اخذ شده است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha