کفگیر اسلحه به ته دیگ خورد/ تیراندازی، چشم انتظار ورزش و جوانان

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران گفت: اداره کل ورزش و جوانان سالن داراب را تا کنون به ما تحویل نداده و در اختیار ما نیست و در تامین اسلحه دچار چالش هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، بهروز اسکندرنیا در نشست خبری که روز سه شنبه در سالن جلسات دانشگاه علوم کشاورزی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در یک سال اخیر بیشترین انگیزه ما یاری رسانه بود.

وی افزود: در مازندران بالغ بر یکصد هزار شکارچی داریم که در مسابقات شرکت کردند و ساماندهی حوزه شکارچیان بر عهده نیروهای مسلح است و از آنجا مجوز سلاح می‌گیرند و
در سایت‌های پروازی، مسابقات تراپ، ۸۰درصد شکارچیان حضور داشتند.
این مسئول ادامه داد: در این راستا ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای این افراد احساس می‌شود و با شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه، در اعطای مجوز اسلحه نقش اساسی در ایمنی ایفا می‌کند.

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران با اشاره به ۳ بخش تیر اندازی گفت: این رشته ای است که برخلاف ورزش فوتبال باید برای آن محتوای خبری تولید کرد.

اسکندرنیا، افزود: در سال ۱۴۰۲، هنوز زیر ساخت درستی نداریم و با جود آنکه برای این ورزش نیاز به مراتب خاصی ندارد هنوز در مرحله مقدماتی است و بر خلاف ورزش فوتبال، مراتب خاصی باید برای آن باید طی شود.

وی با تاکید بر اینکه از گلوگاه تا غرب مازندران امکانات‌ چشمگیر نیست خاطرنشان کرد:در این راستا دانشگاه علوم کشاورزی و سپاه سالن در اختیار هیئت قرارداده است و به دلیل خاص بودن این رشته، بحث امنیتی در شورای تأمین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران از نائب قهرمانی مازندران در رشته تپانچه در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ مدال داریم و در مسابقات جهانی ۱۵۰ مدال کسب کردیم.

اسکندرنیا افزود: در حوزه امکانات و زیرساخت‌ها دچار ضعف هستیم و باید امکانات از جمله سالن تمرین، مسابقه، استخر و غیره به گونه ای شود که مازندران توانایی میزبانی مسابقات کشوری و جهانی را داشته باشد.

وی گفت: اهداف انقلاب برای نسل جدید به درستی تبیین نشده است، هرچند کمبودها وجود دارد اما، ورزشکاران منابع انسانی وسرمایه انسانی هستند و باید میان استعدادهای ورزشکاران و پیشکسوتان تلفیقی اتفاق بیافتد تا مخرج آن افتخار آفرینی باشد.

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران با تاکید بر اینکه ورزش هزینه نیست و سرمایه است گفت: کشورهای عربی نیز به سمت تیراندازی رفته‌اند.
اسکندرنیا گفت: در شهرهای قایمشهر، بابلسر سالن هایی در سپاه در اختیار ورزشکاران است.
وی با اشاره به نقش تحریم در تامین سلاح گفت: بزرگترین مشکل ما تامین اسلحه ورزشی است و در این راستا و برای جبران مافات، اسلحه ها را بروزرسانی کردیم.

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران با گلایه از اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: این اداره کل سالن داراب را تا کنون به ما تحویل نداده و در اختیار ما نیست.

اسکندرنیا گفت: در پیدا کردن استعدادهای تیراندازی ضعیف هستیم، اما در ترپ انفرادی و تیم به مدال نقره دست یافتیم و در اسکیت مدال آور بوده ایم.

وی با گلایه از اینکه فدراسیون برای مسابقات از ما پول دریافت می‌کند گفت: وزیر ورزش که دخالت‌های فیفا را عنوان می‌کند باید از ما حمایت کند.

رئیس هیئت تیر اندازی مازندران گفت: یک هزار نفر بیمه شده ورزشی در استان داریم اما لزوما همه ورزشکار نیستند.

اسکندرنیا با اشاره به آموزش این رشته در مدارس افزود: در هنرستان فنی حرفه ای ۲ واحد تیراندازی داریم.

به گزارش طبنا؛ اهالی رسانه پس از نشست خبری رئیس هیات تیراندازی مازندران، در سالن تیراندازی دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی ساری، مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی دادند.

در بخش بانوان، زهرا شریفی از خبرگزاری ایلنا، راضیه عنایتی از خبرگزاری ایسنا و آرزو سلطانی از روزنامه پیک شمال به‌ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش آقایان، سید محمدعلی رضازاده از پایگاه خبری رخداد شمال، علی جلالی از روزنامه کرانه شمال، ابراهیم فلاح از پایگاه خبری آوای خزر رتبه‌های اول تا سوم را از آنِ خود کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha