کد خبر: 214969
۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۰۲

صنعت و کشاورزی در کنار هم/ این بار سیر و مس!

گام های بلند استان کرمان برای افزایش زنجیره تولید مس و سیر
صنعت و کشاورزی در کنار هم/ این بار سیر و مس!

معاون اقتصادی استاندار کرمان از اهمیت بروز و ظهور ظرفیت صادراتی و لزوم ایجاد مراکز ایجاد ارزش افزوده برای محصول سیر و مس استان سخن گفت. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از و به نقل از استانداری کرمان، در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با مدیر عامل اتحادیه مرکزی و مدیران استانی تعاون روستایی بر ضرورت حضور شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری در حوزه کشاورزی استان کرمان تاکید شد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان از اهمیت بروز و ظهور ظرفیت صادراتی و لزوم ایجاد مراکز ایجاد ارزش افزوده برای محصول سیر استان سخن گفت.

وی به ظرفیت‌ های فراوان استان جهت سرمایه‌ گذاری در حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار داشت: نگاه صادرات محور تولیدی‌ ها و کارخانه‌ های صنعتی و تولیدی استان و نگاه به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و هند جهت صادرات محصولات تولیدی باید مدنظر باشد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان در ادامه بر پشتیبانی همه جانبه استان کرمان از سرمایه‌ گذاری در حوزه‌ های کشاورزی و تولیدی نیز تاکید کرد.

حسن زاده؛ همچنین در نشستی با مدیران مجتمع مس شهید باهنر و مدیران دفاتر سرمایه‌ گذاری و اقتصادی استانداری بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در مس تاکید کرد.

مدیر عامل مجتمع مس شهید باهنر کرمان نیز اعلام کرد: این مجموعه آماده است؛ در زمینه تکمیل زنجیره ارزش مس در استان کرمان نهایت توان و تلاش خود را به کار ببندد.

حضور مجتمع مس شهید باهنر در نمایشگاه‌ های داخلی و معرفی توانایی‌ ها و ظرفیت‌ های این مجموعه به عموم مردم از جمله موارد مطرح در این نشست بود.

شایان ذکر است؛ استان کرمان دارای بزرگترین معدن روباز مس در دنیا می باشد.

معدن مس سرچشمه در ۶۲ کیلومتری رفسنجان و در ناحیه مرکزی رشته کوه زاگرس قرار گرفته‌ است.

معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع‌ های صنعتی معدنی جهان محسوب می‌ گردد و بزرگترین تولید کننده مس ایران می‌ باشد.

همچنین استان کرمان در زمینه کشاورزی نیز از جمله استان های پیشرو کشور است، به گونه ای که توانسته است، بیشترین صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص دهد.

محصولاتی مانند پسته و خرما که حرف اول صادرات را در استان می زند و محصولات جالیزی و گلخانه ای مانند صیفی جات، مرکبات، سیر و پیاز که عمدتا در جنوب استان کشت می شوند.

جنوب استان کرمان که به سرزمین چهار فصل یا هند ایران نیز معروف هست دارای بزرگترین سطح زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی است؛ که از جمله آن ها سیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha