معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در حوزه گردشگری، در اردیبهشتماه امسال رشد تعداد گردشگران به دلیل زمزمههای جنگ 14.4 درصد منفی بوده، در خردادماه 52 درصد منفی، در تیرماه 42 درصد منفی و در شهریورماه احتمالاً این رشد منفی متوقف میشود.
به گزارش خبرگزاری سلامت، انوشیروان محسنیبندپی، روز یکشنبه یک در نشست خبری که در ستاد در وزارت بهداشت افزود: کشورهایی که در زمینه گردشگری سلامت صاحب تجربه هستند، توانستهاند در بازاریابی نیز موفق عمل کنند. اگر گردشگری سلامت کشور از مزیت نسبی برخوردار است، علت آن برخورداری از بیمارستانهای مجهز، پزشکان توانمند و تسهیلگرانی است که در این زمینه فعالیت میکنند. حلقه گمشده این کار جمعی، موضوع برندینگ گردشگری سلامت بوده است.
وی با بیان اینکه ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری سلامت است، افزود: ایران مزیتهای رقابتی زیادی در این حوزه از جمله بهصرفه بودن خدمات درمانی برای گردشگران و توانمندی متخصصان داخلی دارد
محسنی بندپی تصریح کرد : شورای راهبری سلامت شکل گرفته بود، اما سه سال متوقف شده بود و ما تصمیم گرفتیم جلسات را خودمان راهبری کنیم. ترویج، تبلیغ، بازاریابی و پذیرش مسافر بیمار توسط تسهیلگران صورت میگیرد و بیمار تا قبل از ورود به بیمارستان، خدمات را از وزارت میراث دریافت میکند و پس از ورود به بخش سلامت و درمان، وزارت بهداشت این امر را مدیریت میکند.
معاون وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: 50 درصد هتلها در مشهد و 50 درصد گردشگران کشور نیز با هدف سفر زیارتی به ایران میآیند و بیشترین دفاتر گردشگری ما در پایتخت مستقر است. کیش، اصفهان و شیراز نیز در رتبههای بعدی بیشترین دفاتر گردشگری را دارند.
وی گفت: اروپاییها ایران را قرمز اعلام کردهاند؛ لذا هدفگذاری ما جذب گردشگر از هند، چین و روسیه است. مقرر شده است بهصورت آزمایشی رایزن گردشگری را در برخی کشورها مستقر کنیم تا با معرفی ظرفیتهای ایران در همه ابعاد، به جذب گردشگری سلامت کمک شود.
نظر شما