دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران بر ضرورت راهاندازی مقطع دکترای حرفهای کاردرمانی (OTD) در کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی انجمن علمی کاردرمانی ایران، شایان علمداریفر با اشاره به اهمیت توسعه آموزش عالی در این رشته اظهار داشت: «راهاندازی مقطع دکترای حرفهای کاردرمانی، گامی بنیادین در ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی کاردرمانی است و میتواند به بهبود سطح علمی و مهارتی کاردرمانگران و ارتقای نظام سلامت کشور منجر شود.»
وی افزود: «با توجه به گسترش نیازهای توانبخشی و نقش کلیدی کاردرمانگران در حوزههای جسمی، حرکتی، حسی و شناختی، ایجاد این مقطع تحصیلی ضرورتی اجتنابناپذیر است و زمینهساز تحولی عمیق در آموزش و خدمترسانی خواهد بود.»
دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران در ادامه با تأکید بر اهمیت سلامت کودکان در سنین دبستان خاطرنشان کرد: «توجه به اختلالات جسمی–حرکتی، حسی و شناختی در دانشآموزان باید بهعنوان یکی از اولویتهای نظام آموزشی مدنظر قرار گیرد. آگاهی معلمان از این اختلالات و ارجاع بهموقع کودکان میتواند از افت تحصیلی و بروز مشکلات عملکردی پیشگیری کند.»
علمداریفر همچنین از آمادگی انجمن علمی کاردرمانی ایران برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه طراحی و اجرای طرحهای غربالگری جسمی–حرکتی، حسی و شناختی دانشآموزان مدارس عادی و دانشآموزان با نیازهای ویژه و *برگزاری دورههای آموزشی ضمن خدمت معلمان برای آشنایی بیشتر با اختلالات جسمی_حرکتی و ذهنی_شناختی* خبر داد.
وی در پایان تصریح کرد: «هیئتمدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران، استفادهی هدفمند و راهبردی از ظرفیت رسانههای ملی و محلی را در راستای *تبیین جایگاه کاردرمانی در نظام سلامت و ارتقای سلامت عمومی جامعه* در دستور کار دارد و این مهم از طریق برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت راهبری دنبال خواهد شد.»
نظر شما