کد خبر: اصلاح-قانون-انتخابات-ریاست-جمهوری-در-ا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی حدادی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس، گفت: در نشست علنی (26 اسفندماه) مجلس ایرادات اعاده شده شورای نگهبان را بررسی و رفع کردیم و با تایید نهایی از سوی شورا، امیدواریم اصلاحات صورت گرفته برای اجرا در انتخایات 1400 ابلاغ شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مهمترین تاثیرات اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری این است که دیگر در زمان انتخابات شاهد حضور چندین هزار نفر در ستاد انتخابات برای اعلام کاندیداتوری نیستیم، این مسئله باعث وهن جمهوری اسلامی شده بود.

وی با بیان اینکه برای اعلام کاندیداتور باید افراد سن، تحصیلات و سابقه مدیریت داشته باشند، اظهار داشت: در راستای تعادل بخشی و توازن در انتخابات ریاست جمهوری، معیارهای سنی، تحصیلی و سابقه مدیریت لحاظ شد تا هر کسی نخواهد بر جایگاه ریاست جمهوری که اختیار مدیریت امور کشور را دارد تکیه بزند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معیارهای دیگر با استناد به معیارها و محورهای اعلامی قانون اساسی است و بیان این نکات به هیچ وجه نافی اختیارات شورای نگهبان نیست، بلکه این معیارها احصا شد که در صورت لزوم شورای نگهبان به آن رجوع کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در گذشته هیچ ضابطه ای برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت، اما با در نظر گرفتن معیارهای اولیه دیگر هر کسی نمی تواند در انتخابات ثبت نام کند، در واقع با اصلاح قانون به مراحل ثبت نام انتابات ریاست جمهوری کمک شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha