کد خبر: اطلاعات-سامانه-الکترونیکی-موسسات-پزش
۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰

معاون درمان وزارت بهداشت از تکمیل اطلاعات سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی تاچند روز آينده خبر داد و گفت: ایجاد سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی در کشور اقدام مهمي در بحث نظارت است كه انشاالله اطلاعات سامانه را تا چند روز آينده در اختیار مردم قرار می دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر حسن آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور در گفتگو با برنامه «صبح و زندگی» شبكه رادیويي سلامت با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم کیفت خدمات و تامین ایمنی بیماران در بیمارستان‌ها می باشد، افزود: حدود صد دستور العمل داریم که انشاالله در شش ماهه دوم سال جاری در بیمارستان‌ها اجرا خواهد شد.
وی ایجاد سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی در کشور اقدام دیگری در بحث نظارت است، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار موسسه پزشکی داریم که حدود ۳۵ نوع هستند. از یک درمانگاه کوچک گرفته تا بیمارستان‌های بزرگ. حدود ۶ ماه کار فنی این سامانه الکترونیکی تدارک دیده شده و به کشور ابلاغ گردیده است از این رو، صدور پروانه ها از این طریق انجام خواهد گرفت.
وی در ادامه بیان کرد: انشاالله اطلاعات سامانه را در اختیار مردم قرار می دهیم؛ زمان دوری نخواهد بود و طی چند روز آینده اطلاعات سامانه تکمیل خواهد شد.
آقاجانی علت اول و دوم مرگ میر در کشور را بیماریهای قلبی به طور خاص سکته قلبی و مغزی دانست و اظهارداشت: ما این دو علت را هدف قرار دادیم بیمارستانهایی را تدارک دیدیم و به انها ماموریت دادیم به طور تخصصی روی سکته قلبی و مغزی کار کنند و ۲۴ ساعته و هفت روزه به بیماران سرویس پیشرفته ارایه دهند.
وی با بیان این که در حال حاضر تعداد بیمارستان های به ۵۴ عدد در کشور رسیده است، گفت: باز کردن رگ ایجاد کننده سکته قلبی با روش انژیوبلاستی خدمتی بسیار حیاتی و نجات بخش در بیماران سکته قلبی است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha