کد خبر: افتتاح-زیرگذر-یک‌طرفه-استاد-معین
۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، مجید امانی درباره بازگشایی زیرگذر استاد معین و افتتاح یک‌طرفه آن، اظهار داشت: فعلا آماده‌سازی خط‌کشی‌های ترافیکی زیرگذر استاد معین به گونه‌ای انجام شده است که امکان دوطرفه شدن وجود دارد، اما به صورت موقت به صورت یکطرفه بارگذاری می‌شود تا ببینیم در آینده وضعیت ترافیکی چگونه است. او ادامه داد: ظرفیت عبور و مرور دو طرفه برای این زیرگذر با توجه به خط‌کشی‌های ترافیک تامین شده است. وی افزود: از ابتدا قرار بود زیرگذر استاد معین به صورت دوطرفه مورد بهره‌بردای قرار گیرد، اما پس از انجام مطالعات بعدی، شرایط متفاوت شد،‌ چرا که پروژه از سال ۹۴ متوقف و مجددا از سال ۹۶ عملیات احداث از سر گرفته شد. او با بیان اینکه در مورد تغییرات بار ترافیکی بر اثر احداث این زیرگذر اختلاف‌نظرهایی وجود داشت، تصریح کرد: بالادست این زیرگذر منطقه طرشت و پایین دست استاد معین است و درباره کاهش و افزایش بار ترافیکی اختلاف‌نظر بوده است،‌ اما این پروژه با ظرفیت استفاده دو طرفه اجرا شده است و خط‌کشی‌های ترافیکی نیز بر این مبنا انجام شده است و وقتی تردد در آن شروع شود، مدیران راحت‌تر می‌توانند درباره آن نظر دهند. معاون فنی و عمرانی شهردای منطقه ۹ اظهار داشت: برنامه‌ریزی معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران این است که بررسی‌ها را انجام دهند و فعلا ظرفیت ترافیک شمال به جنوب در حال سنجش است و اقدامات بعدی لحاظ می‌شود. او در پاسخ به این سوال که آیا نظر پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای یک‌طرفه یا دوطرفه شدن مسیر لحاظ شده است یا خیر؟ گفت: پلیس درباره یکطرفه یا دوطرفه شدن مسیر بحثی با شهردای تهران ندارد و موضوع مربوط به حوزه فنی و عمرانی و ترافیک شهرداری تهران است که در حال رایزنی هستند و ملاحظات لازم را خودشان انجام می‌دهند. امانی با تاکید بر اینکه ملاحظات لازم برای این منظور باید لحاظ شود، افزود: زیرا با ایجاد این پروژه تقاضای سفر نیز افزایش خواهد یافت که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. ظرفیت دوطرفه شدن زیرگذر معین نیز وجود دارد و خط‌کشی‌ها انجام شده و با راه‌اندازی بررسی‌های مجدد صورت می‌گیرد. او درباره جزئیات احداث این پروژه گفت: پروژه زیرگذر استاد معین به طول ۶۸۱ و عرض ۱۰ متر با دو مسیر حرکتی رفت و برگشت و یک مسیر حرکت دوچرخه است که در طرح‌های آتی احداث می‌شود، اما فعلا به صورت انتظار باقی می‌ماند. ۷۳ متر این پروژه در خیابان آزادی به عنوان یک شریان اصلی به صورت تونلی احداث شده است و باقی آن به صورت زیرگذر است. امانی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد افتتاح این پروژه در بار ترافیکی غرب تهران و توزیع سفر اثرات مثبت زیادی دارد و منطقه دو را به منطقه ۹ متصل می‌کند. با این پروژه اتصال مناطق ریزدانه بافت فرسوده بین دو بزرگراه سعیدی و یادگار امام به بالادست که تاکنون فراهم نبوده انجام می‌شود و با توجه به اینکه منطقه ۲ به عنوان یک منطقه برخوردار و منطقه ۹ به عنوان یک منطقه کم برخوردار است، اثرات اجتماعی و اقتصادی خاص خود را خواهد داشت. معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تاکید کرد: این تونل بن‌بست موجود در مناطق بافت فرسوده منطقه ۹ را در صورت وجود شرایط اضطراری و زلزله و خطرات احتمالی باز خواهد کرد. این تونل موقعیت بسیار حساسی دارد و نزدیک میدان آزادی است و جابجایی پیچیده‌ای در زمینه  خطوط آب، برق و گاز داشته است و رفع معارض زیادی در این منطقه انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha