کد خبر: الزامی-شدن-ماسک-کاهش-چشمگیری-در-آمار-مب
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی کاهش قابل توجهی داشته و در کنار آن افزایش بهبودی این نوع بیماران را هم داشته‌ایم.

وی افزود: استفاده از ماسک که از ۱۵ تیر ماه الزامی شد کاهش چشمگیری در آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های روزهای کنونی و نیز افزایش بهبودی‌های حال حاضر داشته که باید ادامه یابد و مردم نباید همانند پایان موج اول احساس کنند کرونا تمام شده است، زیرا اگر چنین تصوری بکنند دوباره دچار غفلت می‌شویم و موج سوم از راه می‌رسد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم محرم در فضای باز منعی ندارد، اما در فضای بسته ممنوع است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) به‌جهت حفظ سلامت مردم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیأت ها که فضای مسقف هستند ممنوع بوده و در فضای باز هم که بلامانع اعلام شده اگر وضعیت نامساعد باشد در این فضا هم نباید برگزار شود.

دکتر فرهمند اضافه کرد: در چنین شرایطی بهتر است که به توصیه معاون بهداشت وزارت بهداشت که اعلام کرد (هر خانه، یک هیأت) عمل کنیم با نصب پرچم عزای امام حسین در سر درب منازلمان، عزاداری خانوادگی را جایگزین عزاداری عمومی نماییم.

وی با ذکر این نکته که برگزاری عزاداری حسینی در فضای باز هم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون توزیع نذری باشد و به‌جای آبسردکن هم آب معدنی در اختیار عزاداران قرار دهند، تأکید کرد: در شب‌های پرفضیلت قدر این برنامه در اکثر نقاط سطح شهر به‌خوبی اجرا شد، اما متأسفانه در برخی مناطق  به علت عدم توجه دستورالعمل‌های بهداشتی دچار مشکل شدند و توصیه ما این است که در ایام محرم و صفر عزاداران حسینی تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: توصیه دیگرمان به مردم این است که بخشی از برنامه‌های عزاداری محرم مانند زنجیرزنی‌ها که با زنجیر مشترک بوده را در فضای کرونایی فعلی که آسیب‌زا است اجرا نکنند و برنامه دیگری را جایگزین آن نمایند تا سلامت خودشان و دیگران را به خطر نیندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha