سی و چهارمین کنگره انجمن بین المللی انتقال خون در حالی برگزار شد که سازمان انتقال خون ایران برای ارائه مقالات و دستاوردهای خود در این کنگره حضور داشت.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا  سی و چهارمین کنگره انجمن بین المللی انتقال خون  13 تا 18 شهریور ماه جاری مصادف با 3 تا 8 سپتامبر در دوبی برگزار شد.

بنا براین گزارش، در کنگره یاد شده دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، دکتر مهتاب مقصودلو قائم‌مقام و معاون آموزشي و پژوهشي موسسه عالي طب انتقال خون و عضو کارگروه اهدای خون ISBTو مصطفی مقدم؛ رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون و عضو هیات اجرایی کارگروه ایمونوهماتولوژی و کارگروه خون های نادر ISBTحضور داشتند.

این گزارش می افزاید: نخستین مقاله که در سی و چهارمین کنگره بین المللی انتقال خون ارایه شد، پژوهشی بود که دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون و دکتر عبدالمجید چراغعلی دو تن از نویسندگان اصلی آن به همراه جمعی از همکاران انتقال خون هستند که با همکاری سازمان جهانی بهداشت منطقه و دفتر مرکزی این سازمان در ژنو انجام شده است. این مقاله که با عنوان وضعیت سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی تهیه شده است، توسط دکتر یتمگتا عبدالله، نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی ارائه شد.

همچنین مقاله دیگری که دکتر علی اکبر پورفتح اله و دکتر مهتاب مقصودلو، معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون نویسنده آن بودند، با عنوان عوامل خودکفایی خون سالم برپایه اهداکنندگان داوطلب از سوی دکتر مقصودلو در این کنگره معتبر بین المللی ارائه شد.

دکتر مهتاب مقصودلو از ایران، در این کنگره ریاست یکی از پنلها را با عنوان "سازماندهی و مدیریت" را بر عهده داشت و در کارگروه اهداکنندگان نیز تجربیات ایران را ارائه کرد.

در این کنگره مصطفی مقدم؛ رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون و عضو هیات اجرایی کارگروه ایمونوهماتولوژی و کارگروه خون های نادر ISBTسه سخنرانی با عناوین اهمیت الو انتی بادی های مهم از نظر بالینی، ارائه گزارش در کار گروه خون های نادر با عنوان چالشهای موجود در تهیه و حمل و نقل و هزینه تهیه یک کیسه خون منجمد و نیز در سخنرانی آخر به اهمیت تامین خون های نادر برای بیماران و وصل شدن به شبکه جهانی خونهای نادر ارائه نمود.

به گفته مصطفی مقدم از دیگر فعالیتهای ایران در این کنگره بین المللی ارائه گزارش با همراهی نماینده کشور برزیل در مورد تشکیل سامانه اطلاعاتی کشورهای عضو خونهای نادر برای 22 کشور و شناسایی فعالیتهای انجام شده در حوزه ایمنو هماتولوژی و خون های نادر برای کشورهای عضو می باشد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون افزود در این کنگره با پیشنهاد هیات اعزامی از کشور سوئیس مقرر گردید سالانه 5 مورد از گروههای خونی نادر که تشخیص آنها نیاز به مشاوره و تحقیق بیشتری دارد جهت بررسی به کشور سوئیس ارسال و مشترکا مورد تحقیق و آزمایش قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha