کد خبر: بایدن-می‌گوید-کاخ-سفیدِ-ترامپ-اطلاعات
۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
بایدن می‌گوید کاخ سفیدِ ترامپ اطلاعات ذخایر COVID را به او نمی‌دهد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز چهارشنبه دولت ترامپ را به دلیل امتناع از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز برای کمک به تیم ورودی خود برای مبارزه با بیماری کروناویروس از جمله داده‌های مربوط به منابع موجود در انبار ملی، مورد انتقاد قرار داد. وی در جریان میزگردی با کارکنان خط مقدم بهداشت گفت: ما نتوانسته‌ایم به انواع مواردی که باید از عمق ذخایر بدانیم دسترسی پیدا کنیم. ما می‌دانیم که چیزهای زیادی وجود ندارد. نسخه‌ای از این شماره‌های انبار به تاریخ 16 نوامبر در اختیار یاهو نیوز قرار گرفت که آن‌ها را منتشر می کند. به نظر می‌رسد این اعداد نشان دهنده پیشرفت در برخی مناطق، مانند موجودی دستگاه تنفس و تهویه N95 است، اما همچنین نشان می دهد دولت ترامپ که پیش از این قول داده بود که این ذخایر را تقویت کند، کوتاهی کرده است. پرزیدنت ترامپ بارها و بارها دولت اوباما را به دلیل عدم ترک تجهیزات کافی در انبار استراتژیک ملی مقصر می‌داند، حتی به دروغ ادعا می کند که کشور بدون دستگاه تهویه بوده است. ترامپ در بهار به ABC News گفت: کمد دولت خالی بود. دولت دیگر، آخرین دولت، چیزی برای ما باقی نگذاشت. در هنگام شروع همه گیری، در واقع 16،600 دستگاه تهویه در انبار وجود داشت.

بایدن نیز سخنانی اشتباه درباره همه‌گیری می‌گوید...

اظهارات بایدن در روز چهارشنبه همچنین می‌تواند کاملاً نادرست تلقی شود، اگرچه وی در مورد مناطقی که به نظر او کم نیست دقیق بود. طبق گزارش بدست آمده از یاهو نیوز، به عنوان مثال، در حال حاضر تقریباً 153000 دستگاه تهویه یا تقریباً 10 برابر مقدار ابتدای همه گیری در انبار موجود است. بایدن و ذخایر بهداشتی کمپین بایدن بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. اکنون نیز حدود 135 میلیون ماسک N95 در انبار موجود است. موردی که از ابتدای شیوع همه گیر کمبود داشته است. دولت ترامپ پیش از این قول داده بود که تا پاییز 300 میلیون N95 در انبار موجود باشد. در ماه سپتامبر سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، که این انبار را مدیریت می‌کند، به یاهو نیوز گفت که برای تولید 800 میلیون N95 تا پایان سال 2021 قرارداد منعقد کرده است. در پایان سال 2020، SNS بیست و دو برابر بیشتر از سطح موجودی قبل از همه گیری، دستگاه تنفس N95 را در خود نگه می‌دارد.

ترامپ کمی برای آماده کردن ذخایر بهداشتی کم کاری کرده است

عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای به یاهو نیوز، سخنگوی HHS از تلاش‌های این بخش برای افزایش میزان ذخایر دفاع کرد. توجه به این نکته مهم است که HHS مراقبت می‌کند تا زنجیره تأمین تجاری را که نیازهای ضروری و فوری مراکز بهداشتی درمانی را تأمین می‌کند، مختل نکند و برای تأمین منابع اضافی به مناطق با افزایش نرخ عفونت، جبران مجدد در حال انجام است. سخنگوی نوشت: تجهیزات استراتژیک ملی انبار برای استقرار فوری در مناطقی موجود است که ایالات نمی‌توانند نیازهای موجود در انبارهای خود را برآورده کنند یا قادر به تأمین محصول کافی از بازار تجاری نیستند. HHS سوالاتی را درباره نظرات بایدن به اداره خدمات عمومی ارجاع داد، كه مسئول امضای كاغذهای اداری است كه منابعی را برای تسهیل انتقال دولت‌های ریاست جمهوری آینده فراهم می‌كند. رئیس GSA تاکنون از امضا مدارک لازم خودداری کرده است. بایدن همچنین از دولت ترامپ به دلیل عدم اشتراک اطلاعات در مورد واکسن‎‌های COVID که لازم است سال آینده توزیع شود، انتقاد کرده است. بایدن: تا زمانی که اطلاعات مربوط به واکسن‌ها به زودی در دسترس نباشد، ما هفته‌ها یا ماه‌ها عقب خواهیم ماند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha