کد خبر: بهترین-محل-نگهداری-خون-رگ‌های-مردم-اس
۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۸
بهترین محل نگهداری خون رگ‌های مردم است!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر به نقل از تینا نادری مدیر رابط عمومی برنامه در انتهای الوند، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران روز چهارشنبه 28 آبان ماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره نگرانی این روزها در مورد کمبود خون گفت:

سازمان انتقال خون ایران متولی تأمین خون و فراورده‌های آن در کل کشور است. ما سالانه نزدیک به یک‌میلیون درخواست پلاکت داریم که بیشتر این درخواست‌ها برای بیماران سرطانی مصرف می‌شود.

 ما باید جوابگوی بیمارستان‌های کل کشور باشیم.

این نوع فراورده بیرون از بدن و داخل کیسه بیشتر از 3 روز زمان نگهداری ندارد. اینکه گفته می‌شود مردم به‌صورت مداوم و مستمر اهدا خون کنند به همین دلیل است.

 بهترین محل برای نگهداری خون، رگ‌های مردم است و نه درون یخچال‌های سازمان.

 الآن به‌تمامی گروه‌های خونی احتیاج است، این باور که می‌گویند تا 5 روز بیشتر خون نداریم غلط است. بلکه اهدا خون باید به‌صورت روزانه و مستمر و همیشگی باشد.

به‌طور مثال 20% نیاز به خون برای بیماران تالاسمی کشور است که در استان‌های شمالی مثل مازندران، گیلان و گلستان و یا در جنوب کشور مثل بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان تعداد آن‌ها بیشتر است و بالطبع نیاز بیشتری به خون‌دارند و مصرف‌کننده دائمی آن هستند.

در خصوص اهدا خون تمامی افراد از سن 18 سالگی می‌توانند خون اهدا کنند و نیازی به نگرانی نیست، افراد بعد از اهدا می‌توانند با نوشیدن مایعات تا 2 الی 3 ساعت، خون ازدست‌رفته را به گردش خون خود بازگردانند و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

ضمن اینکه پروتکل‌های سازمان انتقال خون بسیار سختگیرانه است و سالم‌ترین افرا به آن مراجعه می‌کنند و خطری ازلحاظ انتقال بیماری وجود ندارد.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت 7:20 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha