تصويب منطقه آزاد تجاري قصرشيرين در مرحله نهايي / بروكراسي اداري به بروكراسي سامانه اي تبديل شده است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ « هوشنگ بازوند» در آيين تجليل از صادركنندگان برتر استان اظهار داشت: از صادركنندگان و تلاشگران اين عرصه كه در شرايط سخت و ميدان جنگ اقتصادي به منظور توسعه صادرات، پويايي اقتصاد و ايجاد اشتغال كوششي مستمر دارند، تشكر و قدرداني مي كنم.

وي افزود: استقامت و پايداري مردم در اين جنگ اقتصادي در تاريخ ثبت خواهد شد كه چگونه ما در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردیم و پیروز شدیم و در این چهار سال نیز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور مبارزه كرديم.

نماينده عالي دولت دراستان خطاب به صادركنندگان و توليدكنندگان گفت: ايستادگي و مقاومت فعالان اقتصادي و توليد كنندگان براي تداوم حركت چرخ اقتصاد كشوربي نظير بود به گونه اي كه ميزان صادرات از استان بيش از ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته و اگر صادرات نفت،  گاز و برق را هم به آن اضافه کنیم رشد ۲۴ را درصدی نشان می‌دهد و اين قدم بسيار بزرگي است.

استاندار كرمانشاه به بهبود فعاليت ها و فرآيندهاي ستاد تسهيل در وزارت صمت با حضوردكتر رزم حسيني به عنوان مديري عملگرا و توسعه گرا اشاره كرد و بيان داشت: انتظار داريم براي اجراي مصوبات ستاد استاني همكاري لازم و مطلوب توسط بانكها به ويژه اي زماني كه نياز به تصميم گيري درمركز است، نهايت همكاري و مساعدت انجام شد هرچند از سيستم بانكي استان بسيار رضايت داريم.

بازوند در ادامه گفت: ماهيت ستاد تسهيل رفع موانع توليد و حل مشكلات توليدكنندگان است، اما سيستم بروكراسي به شدت مسير توسعه را قفل و زنجير كرده است و از بروكراسي اداري به بروكراسي سامانه اي رسيده ايم و نبايد اين موضوع دست و پاي توسعه را ببندد.

استاندار كرمانشاه ضمن تشكر از پيگيري هاي جدي نماينده مردم گيلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشيرين براي تصويب منطقه آزاد تجاري با توجه به ويژگي هاي بسيار متمايز اين مرز گفت: منطقه آزاد تجاري قصرشيرين در كميسيون فرعي امور زيربنايي مصوب شده و شنبه نيز در كميسيون اصلي مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح مي شود و اميدوارم با توجه به مزيت هاي ويژه اين مرز انتظار داريم اعضاي كميسيون ضمن بررسي عيدي مضاعفي علاوه برسرمايه گذاري عظيم در صنايع پتروشيمي از طرف نظام مقدس جمهوري اسلامي به مردم استان داده شود.

بازوند با بيان اينكه تصويب منطقه آزاد تجاري تحولي عظيم و بزرگ در اقتصاد استان ايجاد خواهد كرد، خاطرنشان ساخت: در سه سال گذشته اين موضوع به صورت مستمر پيگيري شده و خبرهاي خوشي در انتظار مردم است و اميدواريم تحقق اين مهم سبب جبران عقب ماندگي هاي استان شود.

استاندار كرمانشاه گفت: نمايندگان استان بايد براي تصويب منطقه آزاد همه بسيج شوند تا شكوفايي اقتصادي استان را درآينده داشته باشيم.

وي افزود: با وجود همه مشكلات و بحرانهاي مختلف روند پيشرفت و حركت توسعه اي استان رو به جلو مي رود و بسيار اميدوار كننده است، در دولت دوازدهم در استان بيش از ۵۷۰ واحد راكد كه تعطيل شده بودند به چرخه توليد برگشتند و نزديك ۳۰۰ واحد به ظرفيت كامل رسيدند و يا فاز توسعه اي را انجام دادند.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: شركت شهرك هاي صنعتي براي واگذاري زمين ها به سرماي گذاران تسهيل گري كرد و رشد ۴۰۰ درصدي را در اين بخش شاهد هستيم. همچنين در كنار كاهش نرخ بيكاري و تداوم سيرنزولي با همت و همراهي همه مسوولين و مردم، برنامه هاي توسعه اي و اشتغالزايي اهداف محقق شده و اميدوارم در سال ۱۴۰۰ به ميانگين كشوري برسيم.

بازوند به افزايش سهم استان در جذب سرمايه گذاري استان اشاره داشت و تأكيد كرد: با تسهيل شرايط امكان حضور سرمايه گذاران فراهم شده و از تيم اقتصادي استان، معاون هماهنگي امور اقتصادي و مديركل صمت به صورت ويژه تشكر مي كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha