مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: طرح‌های زیربنایی به منظور توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی در حاشیه آزاد‌سازی بخشی از اراضی ساحلی متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی در شهر کلارآباد مازندران بیان کرد: طرح‌های زیربنایی به منظور توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سال آینده اجرایی می‌شود؛  این میزان اعتبار برای اجرای طرح سامانه رسوب‌گیر، توسعه موج شکن‌ها و نیز راه دسترسی هزینه خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها، فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در پی آن بهبود فضای کسب و کار در بندر نوشهر فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده با موضوع تجاوز به اراضی حریم ساحلی و ایجاد تاسیسات دریایی غیرمجاز در مناطق ساحلی مازندران را ۲۹۶ فقره اعلام کرد.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته در پی همکاری دستگاه قضایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر مسئولان ذیربط‌ به ۹۴ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد.

رضوانی افزود‌: کار رسیدگی به ۹۴ فقره پرونده دیگر نیز در دادگاه در حال انجام است و در این مدت بیش از ۲۵کیلومتر از اراضی حریم ساحلی در محدوده رامسر تا فرح‌آباد ساری آزاد شد.

وی در مورد آزاد‌سازی اراضی حریم ساحلی ۶۰ متری متعلق به مجتمع آموزشی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت‌: چنین اقدامی در حقیقت با هدف اعمال مدیریت یکپارچه سواحل و دسترسی آسان عموم مردم به دریا بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود‌: آزاد سازی اراضی حریم ساحلی می‌تواند به عنوان الگو برای دیگر متصرفان حقیقی و حقوقی به حریم دریا در استان باشد و باید با چنین حرکت‌هایی بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه گردشگری در دریای مازندران فراهم کرد.

رضوانی گفت‌: هم اکنون از شهرستان رامسر تا گمیشان استان گلستان، نقاطی با هدف راه‌اندازی خطوط گردشگری دریایی و نیز اجرای طرح های گردشگری شناسایی شده است و چنین تحولی با آماده کردن سند مدیریت یکپارچه و در پی آن تعیین نوع سازه‌های دریایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی میسر است

بنابراین گزارش دراین مراسم حدود ۱۲۰۰ متر از اراضی موجود در حریم ساحلی آزاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha