کد خبر: تولید-نخستین-داروی-جهان-با-دی-ان-ای-مصنو
۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، مهمترین عاملی که دستیابی به تولید نخستین دارو با دی ان ای مصنوعی را در زمینه تولید دارو ممکن کرده، استفاده از دی ان ای مصنوعی است که در فواصل زمانی مختلف به بخش‌های مختلفی تجزیه می‌شود.

برخی داروهای خاص برای درمان نیازمند استفاده از داروهای متعددی هستند که باید با نظم زمانی خاص و به میزان کاملا دقیقی مصرف شوند، اما مصرف قرص‌ها به صورت دقیق و در زمان مناسب برای بیماران کار ساده‌ای نیست و فراموشی یا مصرف ناکافی می‌تواند روند درمان را مختل کند. اختراع داروی جدید ترکیب انواع داروها با یکدیگر که باید در زمان‌های مختلف و در مقادیر متفاوت مصرف شوند را ممکن می‌کند.

ساختار دارویی جدید نه تنها مولفه‌های مختلف داروها را در زمان‌های متفاوتی آزاد می‌کند، بلکه می‌تواند تاثیرات متفاوتی را که از داروهای مختلف انتظار می‌رود، بر جای بگذارد. بنابراین افراد بیمار می‌توانند به جای مصرف دهها قرص در زمان‌های مختلف تنها یک قرص را در روز مصرف کرده و نیاز دارویی خود را برطرف کنند.

در ترکیب این دارو از نوعی هیدروژل خاص هم استفاده شده که متشکل از نانوذرات مختلفی است. نانوذرات نقره‌ای، اکسید آهن و طلا از جمله نانوذرات تشکیل دهنده داروی مذکور محسوب می‌شود.(فارزس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha