وزیر بهداشت با صدور پیامی به مناسبت آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور، یادآور شد: جامعه پزشکی نشان داده هرگاه یک‌پارچه و همدل در عرصه‌ای حضور پیدا کرده، توانسته از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خویش حداکثر بهره را ببرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سید حسن هاشمی در پیام خود آورده است؛ به‌یقین ثبت‌نام افراد شاخص، مورد اعتماد، دلسوز، دارای تجربه مدیریتی و قانون‌گذاری و انتخاب ایشان از سوی شرکت کنندگان، وزن لازم را به سازمان خواهد داد تا این نهاد صنفی، هم بتواند نقش لازم را در سیاست‌گذاری‌های نظام سلامت ایفا کند و هم از حقوق جامعه پزشکی و مردم که از جمله اهداف سازمان است، دفاع نماید.

متن پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه پزشکی نشان داده هرگاه یک‌پارچه و همدل در عرصه‌ای حضور پیدا کرده، توانسته از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خویش حداکثر بهره را ببرد. از مهم‌ترین نمادهای این همدلی، تعیین سرنوشت سازمان نظام پزشکی است و قوت و توان این سازمان، در گرو مشارکت فعال یکایک ما در انتخابات پیش روی خواهد بود؛ تا از این مسیر، سازمانی با تجربه نيم قرن فعالیت، بتواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و به وظایفش آن چنان که باید عمل کند.

به‌یقین ثبت‌نام افراد شاخص، مورد اعتماد، دلسوز، دارای تجربه مدیریتی و قانون‌گذاری و انتخاب ایشان از سوی شرکت کنندگان، وزن لازم را به سازمان خواهد داد تا این نهاد صنفی، هم بتواند نقش لازم را در سیاست‌گذاری‌های نظام سلامت ایفا کند و هم از حقوق جامعه پزشکی و مردم که از جمله اهداف سازمان است، دفاع نماید.

توجه به این موارد، نه تنها آثار صنفی و حرفه‌ای که نقش ملی چنین رویدادی را به‌خوبی روشن می‌سازد.

اینجانب نیز برای برگزاری انتخاباتی شایسته، در کمال آرامش و با آزادی کامل و صیانت از آرای همکاران، دستورهای لازم را به دست‌اندرکاران داده‌ام و بر اجرای دقیق آن‌چه قانون حکم کرده، نظارت خواهم کرد.

همچنین به روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تاکید می‌کنم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا مجری انتخابات بوده و لازم است با هرگونه تخلف احتمالی در هر مرحله‌ای برخورد جدی صورت پذیرد؛ نمایندگان محترم قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور نیز بر فرآیند انتخابات نظارت خواهند داشت.

با توجه به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی در شأن سازمان نظام پزشکی، امیدوارم همکاران محترم با حضوری گسترده، نقش خود را در این حرکت سرنوشت‌ساز صنفی، آن‌چنان که شایسته جامعه فرهیخته پزشکی کشور است، ایفا نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha