کد خبر: جای-دست-مریزاد-بابت-توسعه-مترو-می‌گوی
۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران بر اين كه نمي شود دولت پول ندهد اما مقصر مسائل و مشكلات موجود را شهرداري تهران بدانيم، اضافه كرد: فرض بر اين بوده كه دولت به توسعه مترو كمك مي كند اما حالا که در ميانه راه هستيم، دولت كمك نمي كند و جاي دست مريزاد به مديريت شهري بابت توسعه مترو، می گويند بيخود كرده ايد که مترو ساخته ايد!

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، احمد دنيامالي افزود: شبكه متروي تهران براي كاهش سرفاصله حركت قطارها در ساعات پيك مسافر، نياز به یک هزار دستگاه واگن جديد دارد، چرا كه واگن هاي موجود، بالاي يك ميليون كيلومتر كار كرده اند و بايد خيلي قبل تر از این ها از رده خارج مي شدند اما مجبوريم از آنها استفاده كنيم.

وي با اعلام اين كه 50 درصد هزينه هاي ساخت مترو و تأمين واگن در تعهد دولت است و علاوه بر آن، حداقل یک سوم هزينه هاي بهره برداري مترو هم بر عهده دولت است، تأكيد كرد: به دليل پرداخت نشدن سهم دولت، 85 درصد کل هزينه هاي مترو گردن شهرداري تهران افتاده است.

 

جای دست مریزاد بابت توسعه مترو می‌گویند بیخود کرده اید که مترو ساخته اید!

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه در زمينه ناوگان ريلي، محدوديت هاي زيادي وجود دارد، اظهار كرد: دولت که به تهران كمك نمي كند و منابع شهرداري تهران هم که محدود است و در این میان، مديريت شهري نمي تواند معجزه كند.

مهندس دنيامالي با بيان اين كه در مورد عملكرد مديريت شهري بايد درست قضاوت كنيم، تصريح كرد: فراموش نكنيم كه مسؤل تأمين واگن هاي ناوگان ریلی و اتوبوس های ناوگان اتوبوسراني پایتخت، فقط شهرداري تهران نيست و دولت هم باید 50 درصد از هزینه های مربوطه را تأمین کند در صورتی كه سهم خود را نمي پردازد.

وي با تأكيد بر اين كه نمي شود دولت پول ندهد اما مقصر مسائل و مشكلات موجود را شهرداري تهران بدانيم، اضافه كرد: فرض بر اين بوده كه دولت به توسعه مترو كمك مي كند اما حالا که در ميانه راه هستيم، دولت كمك نمي كند و جاي دست مريزاد به مديريت شهري بابت توسعه مترو، می گويند بيخود كرده ايد که مترو ساخته ايد!

 

كارهاي بزرگي با وجود رُكود کشور در مترو انجام شده است

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه در 10 سال اخير، وضعيت مترو بسيار بهتر شده و طول تونل ها، تعداد ايستگاه ها و شمار واگن ها با وجود رُكود در کل کشور، چند برابر شده، اظهار كرد: در دهه گذشته، كارهاي بزرگي در مترو انجام شده و باور ما اين است كه دولت بايد به مديريت شهري كمك كند که نمی کند.

مهندس دنيامالي با بيان اين كه اگر واقع بينانه قضاوت كنيم، در این سال ها شهرداري تهران كارهاي بزرگ و خوبي در مترو انجام داده، تصریح کرد: البته اگر دولت با شهرداري تهران همکاری مي كرد، كارهاي بزرگ تر و بهتري هم انجام مي شد.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه دولت ها در سال هاي اخير با مدیریت شهری مشكل داشته اند اما در این میان یک تفاوت وجود دارد، خاطرنشان كرد: فرق دولت فعلي با دولت قبلي در اين است كه آن دولت پول نمي داد و لبخند هم نمي زد اما اين دولت پول نمي دهد ولي لبخند مي زند!

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha