کد خبر: حاج-قاسم-مثل-پدرم-مرا-آقا-مهدی-گل-صدا-زد
۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
حاج قاسم مثل پدرم مرا آقا مهدی گل صدا زد

فرزند شهید علی زاداکبر در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از خاطرات خود با پدر و دیدارش با سردار سلیمانی گفت.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مهدی زاد‌اکبر در برنامه «سلام تهران» با بیان اینکه به طور کلی می‌دانستم پدرم شهید علی زاد‌اکبر در رسته تخریب است و بعضی وقت‌ها مرا هم همراه خود می‌برد، گفت: این جریان تا زمانی که قضیه سوریه پیش آمد، ادامه داشت. دفعه اول نمی‌دانستم که او به سوریه رفته اما از بار دوم متوجه شدم. دقیقاً نمی‌دانستم که آنجا چه اوضاع و احوالی دارد.

وی با اشاره به شهادت پدرش در ۲۸ مرداد سال ۹۲، تصریح کرد: من 10 ساله بودم و در مغازه دایی‌ام کار می‌کردم. یک روز عموی من با مغازه تماس گرفت و با دایی‌ام صحبت کرد. بعد از آن زندایی بنده، مرا به خانه یکی از اقوام برد، صحنه عجیبی بود، چون لباس من آغشته به روغن ماشین بود، لباس یکی از بچه‌های فامیل را به تن کردم که کاملاً سفید بود. وقتی پدر بزرگم را دیدم، او مرا روی زمین نشاند و گفت امروز یکی از فرزندان خانواده ما به فیض شهادت نائل آمده است؛ و آن شهید پدر من بود.

این فرزند شهید درباره دیدار خود با حاج قاسم در سال ۹۳ در روز بزرگداشت شهداء در تهران، گفت: من در طبقه پایین محل برگزاری مراسم بودم که یکباره حاج قاسم وارد شدند؛ با اینکه دور ایشان شلوغ بود، مرا صدا کردند و همانطور که پدرم میگفت آقا مهدی گل، او هم مرا آقا مهدی گل خطاب کرد. به من گفتند در تلویزیون خوب صحبت می‌کنی، الان هم ما به تو متنی می‌دهیم که آن را بخوانی. با تک‌تک کلمات و ابیات من حاج قاسم گریه می‌کردند.

این نوجوان انقلابی با اشاره به شهادت حاج قاسم و واکنش او بعد از شنیدن خبر شهادت، اظهار داشت: متحیر و شوکه شده بودیم. هنوز هم یاد و خاطره ایشان در دل‌های همه به ویژه ما فرزندان شهدا جاری است.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha