کد خبر: خنثی‌سازی-تحریم‌ها-نیازمند-تسهیل‌گ
۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
خنثی‌سازی تحریم‌ها نیازمند تسهیل‌گری در حوزه صادرات است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ «هوشنگ بازوند» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور  مدیران و فعالان حوزه صنعت و تجارت و بخش خصوصی برگزار شد؛ عنوان کرد: ساختار اداری کشور به گونه ای است که استان‌ها از استقلال تصمیم گیری چندانی در حوزه اقتصادی برخوردار نیستند و مدیران برای هر کاری نیازمند استعلام از وزارتخانه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید حتما این اختیار تصمیم گیری در حوزه اقتصادی را به استان‌ها واگذار کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

استاندار کرمانشاه برخی از این مشکلات حوزه اقتصادی را نیز در حوزه اختیارات استان دانست و گفت: انتظار می رود که مدیران دستگاه‌های مختلف اینگونه مشکلات را با دلسوزی مرتفع نمایند.

وی گمرک را از جمله مجموعه‌های مرتبط با صادر کنندگان دانست و گفت: صادرکنندگان در شرایط بسیار سخت و با ایثارگری فداکاری در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی مشغول فعالیت هستند و به کشور کمک می کنند.

بازوند بیان کرد: در این شرایط دشوار باید مجموعه گمرک تسهیل گر بخش صادرات باشد در غیر اینصورت ما گرفتار یک خود تحریمی داخلی خواهیم شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ساختار اداری برخی از کارمندان تمایلی به جوابگویی به ارباب رجوع را نداشته و انگار وظیفه ای در این حوزه ندارند که این یک ذهنیت بسیار بد و مخرب است و این افراد باید توبیخ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha